بهره برداری از 50 طرح بیمارستانی و درمانی با اعتبار 120 میلیارد تومان درمناطق محروم کشور به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش آسمان فارس، آئین بهره برداری از 50 طرح بیمارستانی، بهداشتی و درمانی برکت در سراسر کشور به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام و با مشارکت وزارت بهداشت برگزار گردید.

بهره برداری از 50 طرح بیمارستانی و درمانی با اعتبار 120 میلیارد تومان درمناطق محروم کشور به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صبح امروز درمراسمی با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و هیئت همراه، علی عسگری معاون اجتماعی و سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد برکت درمحل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، 50 طرح بیمارستانی و درمانی در منطقه ها محروم کشور به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد..

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: حوزه سلامت از شاخص های توسعه کشور است و ستاد اجرایی فرمان امام به طور ویژه دراین خصوص اقدامات مفصلی داشته و دارد و از احداث و تجهیز بیمارستان گرفته تا راه اندازی شهرک دارویی و فراوری دارو و واکسن و انواع تجهیزات بیمارستانی و ماسک ازجمله آنهاست.

وی با بیان اینکه راه اندازی 17 بیمارستان در دستور کار بنیاد برکت بوده که 12 مورد آن تا به امروز به بهره برداری رسیده اضافه کرد: امروز هم بیش از 50 طرح درمانی و بیمارستانی و تجهیز بیمارستان و اورژانس با هزینه 120 میلیارد تومان درمنطقه ها کم برخوردار افتتاح و تحویل وزارت بهداشت شد که با توجه به شرایط کرونایی کشور، اغلب این مراکز به طور ویژه به بیماران کرونایی خدمت رسانی میکنند.

سیدهاشمی اضافه کرد: احداث و ساخت 256 مرکز بهداشتی درکشور را در دستور کار داشتیم که تا امروز 181 مورد افتتاح شده و این افتتاح ها ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است 50 مرکز بهداشتی، درمانی، پایگاه سلامت و پایگاه اورژانس امروز در 10 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، همدان، کرمان، کردستان و 27 شهرستان مورد بهره برداری نهاده شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم گفت: بهره برداری ازمراکز درمانی تازه یعنی توزیع عادلانه سلامت در منطقه ها محروم که این مهم ازسیاست های دولت سیزدهم هم هست.

وزیربهداشت اضافه کرد: جادارد از مدیریت جهادی و انقلابی دکتر مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام و خدمات بسیار بزرگی که در بخش های مختلف احداث بیمارستان، خوابگاه و هزاران مدرسه و اشتغالزایی و محرومیت زدایی و دست آخر در فراوری نخستین واکسن ایرانی کرونا قدردانی کنم.

وی اعلام نمود: در زمانی که سلامت با سیاست گره خورده بود، پروژه ای که به طور طبیعی باید طی 6 سال انجام میشد را ستاد اجرایی فرمان امام ظرف یکسال به نتیجه رساند و شعار ما میتوانیم را به همگان ثابت کرد.

وزیر بهداشت اسم کرد: امروز ازهمه نقاط کشور بیشترین پیامی که به من میرسد درخواست واکسن برکت است، واکسن برکت یک واکسن مردمی با لحاظ تمام استاندارد های روز دنیاست و برای همواره به اسم یک افتخار ملی درتاریخ این کشور ثبت شد.

عین اللهی با بیان اینکه امیدواریم با راه اندازی خطوط دیگر واکسن برکت خواسته و مطالبه مردم را فراهم کنیم، توضیح داد: واکسن برکت خیلی خوب مورد استقبال مردم نهاده شده و جزو امن ترین و اثربخش ترین واکسن های تزریقی در کشور بوده است.

او ادامه داد: در آینده طرح های زیادی در وزارت بهداشت خواهیم داشت و به ادامه همکاری با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خصوصا در بحث تحدید جمعیت و اجرای طرح های تشویقی و فراوری دارو های کمیاب احتیاج خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم تعدادی از طرح های درمانی برکت به صورت ویدئو کنفرانسی و نمادین در استان های خراسان رضوی، سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی به بهره برداری رسیدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1769

به "بهره برداری از 50 طرح بیمارستانی و درمانی با اعتبار 120 میلیارد تومان درمناطق محروم کشور به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 50 طرح بیمارستانی و درمانی با اعتبار 120 میلیارد تومان درمناطق محروم کشور به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید