برندسازی و ایجاد دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی درکرمان دنبال می گردد

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در شورای سیاست گذاری موسیقی نواحی در کرمان اظهار کرد: از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان استقبال می کنیم.

برندسازی و ایجاد دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی درکرمان دنبال می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای سقف روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی تاکید نمود: جشنواره موسیقی نواحی باید به عنوان یک ظرفیت بزرگ بین المللی مد نظر باشد و در جریان برگزاری آن نیز می توان از حضور کارشناسان و میهمانان بین المللی استفاده کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی باید سطحی از ارتقای این موسیقی باشد، ادامه داد: استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی خود احتیاج دارد که از ظرفیت های خود استفاده نموده و به آنها جنبه جهانی ببخشد.

وی گفت: استان کرمان از نظر مراکز روباز زمینه های خوبی را در حوزه اجرای موسیقی نواحی دارد و در راستای برگزاری این جشنواره باید از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده گردد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: استان کرمان با توجه به قدمت بالا و غنای موسیقی نواحی خود باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده نموده و در این زمینه یک کار مدرن و جدید را انجام داد.

رزم حسینی با تاکید بر این مطلب که این جشنواره را می توان در ادامه به صورت منطقه ای و حتی بین المللی برگزار کرد، گفت: اگر این جشنواره به صورت دائمی در استان کرمان اجرایی گردد، می توان در زمینه ایجاد زیرساخت های آن سرمایه گذاری مناسبی را انجام داد.

وی گفت: جشنواره موسیقی نواحی باید به روش های نوین اجرایی گردد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و در این راستا باید از فرصت های علمی، حضور کارشناسان ملی و بین المللی و سایر فرصت ها استفاده لازم را کرد.

استاندار کرمان اضافه نمود: برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی آمادگی لازم را داریم و به دنبال آن هستیم که این جشنواره به صورت دائمی در استان کرمان برگزار گردد.

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی فرصتی مغتنم برای کرمان

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره موسیقی نواحی کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی یک جشنواره سراسری است، ادامه داد: موسیقی نواحی بیشترین بهره برداری را برای توده مردم دارد و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان، فرصت مغتنمی برای این استان خواهد بود.

فرزاد طالبی اضافه نمود: در راستای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، نگاه ملی مبتنی بر توانایی های استان کرمان را همواره مد نظر داریم.

وی گفت: در حال حاضر هیچ اتفاقی در سطح جهان بدون مراسم موسیقیایی انجام نمی گردد.

طالبی اظهار کرد: موسیقی نواحی و مقامی همواره نوعی موسیقی با هدف و آرمان دار بوده است و همواره نقطه شروع و سرانجام آن یک حادثه اجتماعی را رقم می زده و به دنبال وقت تلف کردن نبوده است.

وی با اشاره به این مطلب که تحقیق، پژوهش و زنده نگه داشتن موسیقی نواحی از جمله اهداف جشنواره موسیقی نواحی است ادامه داد: در این جشنواره همچنین ایجاد فرصت معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری نیز مد نظر است.

وی عنوان نمود: کرمان در جریان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی باید اتفاقی مثبت را رقم بزند و این اتفاق به یقین رقم خواهد خورد.

طالبی در ادامه با اشاره به بازدید خود از سالن های کرمان گفت: این سالن ها در کرمان در حد انتظار ما از این استان نبود و با بهسازی این سالن ها می توان مکان های مناسبی را برای برگزاری این جشنواره ایجاد کرد.

موسیقی نواحی ایران ظرفیت جهانی دارد

دبیر علمی جشنواره موسیقی نواحی هم گفت: این امکان در کشور وجود دارد که موسیقی نواحی را در سطح جهانی اجرایی کنیم.

ایرج نعیمایی با اشاره پیوند باورهای دینی با موسیقی های درست، عنوان نمود: اهمیت جشنواره موسیقی نواحی فراتر از حد ملی است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره به پژوهش توجه شده است، گفت: در این جشنواره کتاب های تالیف شده در استان ها و بزرگداشت استاد محسن حجاریان نیز انجام خواهد شد.

وی تاکید نمود: می طلبد که حمایت بیشتری از برگزار جشنواره موسیقی نواحی صورت گیرد.

وی بر برنامه ریزی بلند مدت تر برای جشنواره موسیقی نواحی تاکید نمود و گفت: از حسن نظر و همکاری استانداری کرمان در این زمینه تقدیر می گردد.

کرمان تجربیات خوبی برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: بعد از تفاهم نامه منعقد شده در سال گذشته بین استانداری و وزارت ارشاد شورای سیاست گذاری جشنواره موسیقی نواحی در کشور تشکیل و هماهنگی هایی برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی برگزار گردید.

محمدرضا علیزاده اضافه نمود: کار اجرایی نهمین دوره موسیقی نواحی کشور در حال برگزاری است و استان کرمان در این زمینه تجربه های خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم در استان کرمان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی صورت گرفته است، اظهار کرد: در این جشنواره اجراهای جنبی، مسابقات وسایر برنامه های جنبی برگزار می گردد.

علیزاده تاکید نمود: از ظرفیت موسیقی نواحی که کمتر محل اختلاف و تضاد است باید به بهترین شکل استفاده گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این جشنواره در استان کرمان در چهار شهرستان جنوبی و 9 شهرستان شمالی اجرایی می گردد.

وی توضیح داد: کوشش می کنیم که کمبودها و مسائل موجود تا زمان برگزاری جشنواره رفع شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 789

به "برندسازی و ایجاد دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی درکرمان دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی و ایجاد دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی درکرمان دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید