بازدید از پایگاه الاسد

به گزارش آسمان فارس، حدود ساعت هفت و 15 دقیقه عصر به وقت محلی در پایگاه الاسد فرود آمدیم، در حالی که هوا کاملاً رو به تاریکی می رفت و شدیدترین تدابیر امنیتی نیز به مرحله اجرا گذاشته شده بود.

بازدید از پایگاه الاسد

ما بلافاصله از هواپیما پیاده شدیم و با عجله سوار نفربرهای زرهی سنگین شدیم و به سمت چادری که فرماندهان نظامی در آنجا جمع شده بودند، رفتیم. وقتی سوار نفربرها بودیم آگاه شدیم که هنوز دقیقاً معلوم نیست آیا عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به الاسد می آید یا نه. به دلایل امنیتی حتی به نخست وزیر عراق هم اطلاعات بسیار کمی درباره این سفر داده شده بود. به ما گفته شد که یک هواپیما از بغداد به سمت الاسد پرواز نموده ولی هنوز روشن نبود که آیا عادل عبدالمهدی هم در آن هواپیما حضور دارد یا نه. در چادر فرماندهی میز، جایگاه و پرچم های امریکا به طور منظم چیده شده بود و سپهبد نیروی زمینی پل لاکمرا فرمانده نیروهای عملیاتی امریکا در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه موسوم به عملیات عزم پایدار، سرتیپ نیروی هوایی دَن کین (مشهور به کشمش) معاون وی و چند تن دیگر از افسران ارشد از رئیس جمهوری و بانوی اول استقبال کردند و به آنها خوشامد گفتند. من دوست داشتم عزم پایدار بیشتری را در دولت ببینم و به همین دلیل لاکمرا را کنار کشیدم و از او خواستم در سخنرانی خود علاوه بر مطالبی که دوست دارد بگوید، به تهدیدات از ناحیه ایران در سوریه نیز تأکید کند.

اگر من مجبور بودم فقط یک مقطع زمانی روشن و واضح را که باعث حفظ حضور ارتش امریکا در سوریه شد (حداقل تا زمان سرانجام دوره خدمتم در کاخ سفید)، انتخاب کنم، قطعاً همان لحظه ای را انتخاب می کردم که به همراه رئیس جمهوری، بانوی اول و چند تن دیگر از مقامات نظامی و غیرنظامی در چادر فرماندهی و در دور یک میز کنفرانس دست ساز و موقتی در پایگاه الاسد نشسته بودیم. بویژه پس از اینکه چند خبرنگار دعوت شده به این برنامه هم چادر را ترک کردند. خبرنگاران حدود ساعت هشت شب چادر را ترک کردند و فرمانده لاکمرا و همکارانش آنچه را که مطمئناً به عنوان یک جلسه توجیهی و ارائه گزارش معمولی تصور می کردند، آغاز کردند. آنها گزارش می دادند و ترامپ هم بدقت گوش می داد. آیا آنها برای یک شگفتانه آنجا جمع شده بودند؟ لاکمرا در ابتدای گزارش خود گفت: کاملاً روشن است که ما در حال آماده شدن برای خروج از سوریه هستیم. پس از این جمله ترامپ حرف او را با طرح چند سؤال و ارائه چند نظر قطع کرد. لاکمرا در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در حالی که ما در حال عقب نشینی از سوریه هستیم، من می توانم از منافع امریکا در آن کشور محافظت کنم. من می توانم این کار را از همین جا (پایگاه الاسد عراق) انجام دهم. ترامپ گفت؛ به اردوغان تأکید نموده ام که به نیروهای امریکایی در سوریه حمله نکنند. لاکمرا و کین سپس توضیحاتی را درباره اقدامات جاری خود در مقابله با داعش ارائه کردند و ترامپ بلافاصله پرسید؛ آیا قادر هستید در جهت خروج از سوریه کلک به جامانده داعش را هم بکنید؟ که هر دو فرمانده پاسخ دادند: بله قربان. رئیس جمهوری گفت: این دستور من به شماست، آنها را از اینجا ریشه کن کنید.، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1401

به "بازدید از پایگاه الاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از پایگاه الاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید