لوکس ترین خودروی فرانسوی که در ایران به چشم نیامد، عکس

به گزارش آسمان فارس، دی اس 7 کراس بک از جمله خودروهایی بود که در بدترین زمان ممکن وارد ایران شد.این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران در سال 97 رونمایی شد و در همان سال هم برای واردات آن اقدام شد، اما متاسفانه در همان زمان با تحریم های چندجانبه روبرو شد و نتوانست در بازار ایران حضور پرقدرتی داشته باشد.

لوکس ترین خودروی فرانسوی که در ایران به چشم نیامد، عکس

امیرمسعود عابدین:پرچمدار خودروهای دی اس در همان ابتدا از افتخارات زیادی برخوردار بود. افتخاراتی مثل جایزه زیباترین طراحی سال در بخش کابین از فستیوال اتومبیل اینترنشنال و بعلاوه تبدیل شدن به خودروی شخصی رئیس جمهور فرانسه و... .

سبک طراحی DS 7 کراس بک متفاوت از سایر محصولات دی اس به نظر می رسید.چراغ های مستطیلی شکل با جزئیات بسیار زیاد در داخل آنها به همراه دیلایت خمیده و چند تکه در پایین سپر و جلوپنجره بزرگ به همراه کروم کاری اطراف آن، از مجذوب کنندهیت های نمای جلویی محسوب می شدند.

در کنار لنز اصلی چراغ، 3 لنز دیگر قرار داشت که به هنگام ترک و یا سوار شدن، به جهت بدرقه، این 3 لنز به شکلی هماهنگ در کنار هم می چرخیدند و از خود نوری مایل به بنفش ساطع می کردند که یکی از مجذوب کننده ترین نکات این خودرو محسوب می شد.

در نمای پشتی شاهد چراغ های باریک با گرافیک ظریف و لوزی شکل بودیم.این دو چراغ از طریق یک نوار کرومی به هم متصل می شدند.در دیفیوزر خودرو دو اگزوز عمودی شکل حضور داشتند که سبک خاص خودش را داشت.

در نمای جانبی شاهد یک طراحی ساده و شیک در کنار تو رفتگی و برجستگی های مختلف بودیم.

رقیب مستقیم این خودرو، لکسوس NX بود که هر دو خودرو از لحاظ طراحی، حرف های زیادی برای گفتن داشتند و انتخاب یکی از آنها کاملا سلیقه ای بود.

اما برگ برنده در طراحی کابین، در دستان DS 7 کراس بک بود!طراحی کابین خودرو دست کمی از کاکپیت یک هواپیما نداشت و در بین خودروهای این سگمنت، فوق العاده خاص به نظر می رسید.

فرمان D کات و زیبا در کنار نمایشگرهای بزرگ و سبک خاص دکمه ها و اهرم خلبانی و الکترونیکی تعویض دنده و بعلاوه ساعت آنالوگ ساخت B.R.M که با روشن شدن خودرو 180 درجه می چرخد(!)، از مجذوب کننده ترین امکانات در کابین بودند.

دی اس 7 کراس بک تقریبا از تمام رقبای خود آپشن بیشتری داشت.چراغ های جلو زنون با امکان تغییر جهت، مه شکن های جلو با گردش اتوماتیک ، سیستم صوتی FOCAL با 14 اسپیکر، دوربین DS PILOT با تشخیص علامت های جاده، درب صندوق عقب برقی، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی و... از دیگر امکانات این خودرو هستند.

بیشتر بخوانید:

  • شریک چینی سایپا، شاسی بلند آمریکایی می سازد!/ عکس

  • خودروساز انگلیسی-چینی پر قدرت تر از همواره به میدان آمد/ عکس

صندلی های DS 7 کراس بک از طرح های مربعی شکل و زیبایی بهره می بردند.

اما اگر از همه فزونی های این خودرو بگذریم، به تنها نقطه ضعف این خودرو یعنی پیشرانه آن می رسیم؛جایی که بیشتر خودروهای فرانسوی زمین گیر می شوند!

پیشرانه 1600 سی سی توربوشارژ و 4 سیلندری که در این خودرو حضور داشت، دقیقا مشابه پژو 2008 بود که آن سال ها در ایران خودرو مونتاژ می شد.این پیشرانه 163 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور فراوری می کرد که از پیشرانه 235 اسب بخاری لکسوس NX ضعیف تر بود.

گیربکس 6 سرعته دو کلاچه در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.شتاب صفر تا صد DS 7 کراس بک 8.3 ثانیه اعلام شده بود.

از این خودرو 2 تیپ اپرا و ریولی وارد ایران شد که تنها تفاوتشان در نوع دوخت کابین آنها بود.تیپ ریولی از چرم طبیعی نسکافه ای بهره می برد اما در تیپ اپرا از چرم طبیعی ناپا به همراه چوب و با طرح های لوزی شکل مخصوص دی اس استفاده شده بود.

متاسفانه تیپ پرفورمنس لاین این خودرو به ایران نرسید.به علت عرضه محدود دی اس 7 کراس بک، تعداد کمی از این خودرو در بازار حضور دارد که باعث می گردد بازار دست دوم نامطلوبی داشته باشد.به احتمال بسیار زیاد، آغاز قیمت برای مدل های کم کارکرد تیپ پایه ریولی از 6 میلیارد و 500 میلیون باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2167

به "لوکس ترین خودروی فرانسوی که در ایران به چشم نیامد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین خودروی فرانسوی که در ایران به چشم نیامد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید