افت فشار برق به دلیل تکمیل نشدن پارس جنوبی توسط توتال است ، مدیریت 8 ساله تکنوکرات ها باعث قطعی برق بعد از 38 سال!

به گزارش آسمان فارس، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: علت افت فشار گاز به دلیل تکمیل نشدن فاز های پارس جنوبی است که با توتال بسته شده بود و این شرکت فرانسوی با بدعهدی خود دست کشور را در پوست گردو گذاشته است و باعث شد کشور با کمبود برق مواجهه گردد.

افت فشار برق به دلیل تکمیل نشدن پارس جنوبی توسط توتال است ، مدیریت 8 ساله تکنوکرات ها باعث قطعی برق بعد از 38 سال!

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره علت مکرر برق در کشو، اظهارکرد: حدود چند ماه پیش آقای روحانی به مردم گفتند که بروید خدا را شکر کنید که گاز، آب و برق در کشور قطع نشده است بعضی ها این حرف را جدی نگرفتند و به مزاح تلقی کردند، ولی این قطعی برق نشان داد که دولت در حوزه فراوری برق و همچنین در حوزه استفاده صیانتی از حوزه های برقی و گازی مشکلاتی دارد.

وی ادامه داد: اصلا در 37 یا 38 سال پیش چنین اتفاقی به صورت گسترده در کشور وجود نداشت، اما در این 8 سال به همت مدیریت تکنوکرات ها در کشور چنین اتفاقی رقم خورد و دوستان تکنوکرات باید به مردم توضیح دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید این شیوه مدیریت پاسخ دهد که به چه علتی و چرا قطعی برق آن هم در فصل زمستان به صورت گسترده رخ داده است و مطمئنا پاسخی برای این سوال ندارند، زیرا در این 8 سال اقدام متناشبی انجام نداده اند.

سلیمی با بیان اینکه وضع آلودگی هوا به مرز هشدار رسیده است، توضیح داد: سال جاری مدارس تعطیل هستند پس بهانه ای برای آلودگی هوا وجود ندارد که بگویند ترافیک عامل آلودگی است پس چرا هوا آلوده است؟.

وی اضافه نمود: علت افت فشار گاز به دلیل تکمیل نشدن فاز های پارس جنوبی است که با توتال بسته شده بود و این شرکت فرانسوی با بدعهدی خود دست کشور را در پوست گردو گذاشته است و باعث شد کشور با کمبود برق مواجهه گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در سرانجام با بیان اینکه هرساله احتیاج به افزایش 12 درصدی ظرفیت ها داریم، گفت: متاسفانه در این 8 سال هیچ سرمایه گذاری در حوزه برق و منابع مصرفی دیگری در کشور صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1434

به "افت فشار برق به دلیل تکمیل نشدن پارس جنوبی توسط توتال است ، مدیریت 8 ساله تکنوکرات ها باعث قطعی برق بعد از 38 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت فشار برق به دلیل تکمیل نشدن پارس جنوبی توسط توتال است ، مدیریت 8 ساله تکنوکرات ها باعث قطعی برق بعد از 38 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید