استاندار: اصفهان با وجود ادعای برخورداری، وضعیت خوبی در فراوری ندارد

به گزارش آسمان فارس، استاندار اصفهان گفت: اصفهان علاوه بر ادعای برخوردار بودن، متاسفانه در بخش فراوری، صنعت و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد.

استاندار: اصفهان با وجود ادعای برخورداری، وضعیت خوبی در فراوری ندارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، عباس رضایی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار گردید، با بیان اینکه وزیر اقتصاد وزیر مشخص اصفهان در شورای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: انتظار داریم ارتباط وزیر اقتصاد با اصفهان بیشتر گردد، البته از مجموعه وزارت اقتصاد در استان اصفهان رضایت داریم و همدلی و هماهنگی در جهت رونق فراوری شکل گرفته است.

وی با اشاره به بعضی مسائل فعالان اقتصادی، گفت: متاسفانه زمان رسیدگی به پرونده های اقتصادیاتی طولانی است، بنابراین پیشنهاد دستور تسریع در رسیدگی به پرونده ها با افزایش حداکثر سه هئیت در استان جهت کاهش زمان آن به یک ماه داده گردد.

استاندار اصفهان در مورد ورود سازمان اقتصادیاتی به تراکنش فعالان اقتصادی از سال 89 با استناد به قانون پولشویی، پیشنهاد داد: به منظور رونق فراوری تراکنش های اقتصادی با گردش بالای پنج میلیارد تومان صرفا از سال 95 به بعد مورد آنالیز قرار گیرد.

وی در مورد عدم استرداد مبالغ عوارض و اقتصادیات های ارزش اضافه نموده به صادرنمایندگان به دلیل تحولات ارزی، پیشنهاد داد: ارتباطی بین بانک مرکزی و ادارات کل اقتصادیات استان ها در مورد سامانه اقتصادیات با توجه به تحولات ارزی صورت گیرد.

رضایی در مورد غیرواقعی بودن ارزش گذاری گمرکات برای کالاهای صادراتی و مشخص قیمت غیرواقعی برای کالاهای وارداتی، گفت: می توان هیاتی متشکل از نمایندگان سازمان صمت، انجمن صنفی و تخصصی مربوطه و تشکل های بخش خصوصی تشکیل گردد و به صورت فصلی ارزیابی و ارزش گذاری کالاهای صادراتی و وارداتی در آن انجام گردد.

وی در ادامه به ورود بانک های عامل تامین نماینده تسهیلات ارزی برای فراورینمایندگان، پیشنهاد داد: تامین منابع اقتصادی واحدهای فراوریی با اولویت انجام و ارتباط آن با تحولات ارزی صورت گیرد.

استاندار اصفهان اضافه نمود: بانک های عامل به منظور گشایش ارتباط اسنادی برای واردات مواد اولیه معادل 135 درصد ارزش کالا را به صورت نقدی دریافت می نمایند، بنابراین پیشنهاد می گردد بانک های عامل تا 35 درصد مازاد بر ارزش کالا را به صورت سفته دریافت نمایند.

وی همچنین در مورد طولانی بودن فرایند بانک مرکزی به استعلامات مربوط به صادرات و واردات طلا و جواهر، پیشنهاد داد: اختیارات بانک مرکزی در مورد صادرات و واردات به خصوص طلا و جواهر به یکی از پرسنل آنها در استان واگذار گردد.

رضایی در مورد افزایش هزینه های واحدهای فراوری مستقر در شهرک های صنعتی ناشی از عوارض ارزش اضافه نموده، پیشنهاد داد: حداقل 10 درصد از عوارض ارزش اضافه نموده پرداختی واحدهای فراوریی مستقر در شهرک ها از محل بند الف ماده 38 قانون اقتصادیات برارزش اضافه نموده به همان شهرک صنعتی اختصاص یابد.

وی گفت: این مسائل و پیشنهادات در نشست های متمادی شورای مصاحبه استان و حضور بنده طی روزهای چهارشنبه در شهرک های صنعتی و دیدار روزهای یکشنبه با فعالان فراوریی استان احصا شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان علاوه بر ادعای برخوردار بودن، متاسفانه در بخش فراوری، صنعت و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد، توضیح داد: برای برطرف این مسائل نیازمند حرکت همگام و یاری وزیر اقتصاد هستیم، چرا که مشخص استان در شورای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه متوسط اشتغال اصفهان در زمستان 97 به عنوان صنعتی ترین استان 2.7 درصد کمتر از متوسط کشوری بود، توضیح داد: با اقدامات انجام شده و همچنین حمایت دولت و کوشش مدیران فراوریی و بازرگانی اکنون شرایطی بهتری نسبت به سال 97 داریم.

رضایی گفت: چشم انداز استان این است که تا سرانجام سال 98 بتواند متوسط اشتغال خود را 2.7 درصد نسبت به میانگین کشور افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 317

به "استاندار: اصفهان با وجود ادعای برخورداری، وضعیت خوبی در فراوری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: اصفهان با وجود ادعای برخورداری، وضعیت خوبی در فراوری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید