اجرای طرحهای پژوهش محور از اولویتهای میراث فرهنگی کردستان است

به گزارش آسمان فارس، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، اجرای طرحهای پژوهش محور از اولویتهای میراث فرهنگی کردستان است.

اجرای طرحهای پژوهش محور از اولویتهای میراث فرهنگی کردستان است

منصور مهرزاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در نشست با پیشکسوتان و کارشناسان باستان شناسی کردستان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان بواسطه پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی که دارد، آثار و محوطه های تاریخی بسیاری را از دوران پارینه سنگی تا ادوار متاخر در خود جای داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید کوشش کنیم آنچه که از گذشتگان به جامانده را نگهداری کنیم و مانند یک امانت به نسل های بعدی انتقال دهیم، گفت: در این راستا و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بخش پژوهش های باستان شناسی در استان تقویت می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: با تقویت این حوزه قصد داریم به شیوه ای هدفمند از علم باستان شناسی در راستای شناخت بهتر از پیشینیان، تقویت و بهره گیری از تجربیات گذشتگان و اعتلای فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم قدم برداریم.

مهرزاد بعلاوه به ساماندهی زیرساخت های باستان شناسی بویژه بانک سفال و آرشیو مطالعات این بخش در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد با بروزرسانی اطلاعات، هماهنگی، وحدت رویه و همسو کردن فعالیت ها، علاوه بر تهیه اطلس باستان شناسی، منظره روشنی در این حوزه ترسیم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2128

به "اجرای طرحهای پژوهش محور از اولویتهای میراث فرهنگی کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرحهای پژوهش محور از اولویتهای میراث فرهنگی کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید