کاپولا به فیلم های خوب هالیوودی هم تاخت

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - کارگردان سرشناس پدر خوانده فیلم های خوب استودیویی مانند تل ماسه و زمانی برای مردن نیست را شبیه هم خواند.

کاپولا به فیلم های خوب هالیوودی هم تاخت

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا که سال 2019 فیلم های مارول را نفرت انگیز خواند و از نظرات انتقادی اسکورسیزی که فیلم های ابرقهرمانی را موجب آسیب رساندن به صنعت سینما نامیده بود حمایت کرد، یک بار دیگر زبان به انتقاد از صنعت سینمای این روزها گگردد.

البته آن موقع کاپولا بعدتر شرح داد که منظورش از نفرت انگیز تنها فیلم های مارول نیست و صنعت سینمای روز، تجارت را بر هنر ارجح می داند.

این کارگردان نامدار بار دیگر و به تازگی در مصاحبه ای که با مجله GQ انجام داده از شرایط استودیوهای هالیوود و فیلم های فراوریی آنها و یکنواختی فراوریات مارول اظهار تاسف نموده است.

کاپولا گفت: قبلا فیلم های استودیویی وجود داشت. اکنون فیلم های مارول وجود دارد و فیلم مارول چیست؟ فیلم هایی که بارها و بارها و بارها و بارها از روی یک الگوی اولیه ساخته می گردد تا متفاوت به نظر برسد.

این کارگردان حتی فیلم های خوب و قابل توجه استودیویی امروز را هم مشابه هم می داند و گفته است: افراد بااستعداد - مثلاً سازندگان تل ماسه ساخته دنی ویلنوو که یک هنرمند فوق العاده بااستعداد و توانا است یا زمانی برای مردن نیست ساخته کری فوکوناگا که هنرمندی درخشانی است- این فیلم ها را ساخته اند اما می توانی سراغ آن ها بروی و سکانس هایی از آن ها را برداری و حتی جای همدیگر بگذاری. مثلاً سکانسی که اتومبیل ها همگی با هم برخورد می نمایند.

سازنده پدر خوانده اضافه نمود: همه این فیلم ها چنین صحنه هایی دارند و تقریباً مجبورند داشته باشند تا بتوانند بودجه ساخت را کاهش دهند و این اوضاع فیلم های خوب و فیلمسازان بااستعداد است.

کاپولا دو سال قبل هم گفته بود: دلیل این شباهت فیلم ها ریسک نکردن در فراوری است. وقتی اسکورسیزی می گوید فیلم های مارول سینما نیستند، حق دارد، زیرا انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم؛ کمی روشنگری، کمی آگاهی، کمی الهام بگیریم. نمی دانم چطور ممکن است کسی با تماشای مکرر فیلم های مارول چیزی به دست آورد. چیزی که ریسکی هم در ساخت آن نباشد.

کاپولا از سال 2011 که توئیکست را ساخت دیگر فیلمی نساخته و اکنون در حال آماده سازی فراوری مگالوپولیس است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1971

به "کاپولا به فیلم های خوب هالیوودی هم تاخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپولا به فیلم های خوب هالیوودی هم تاخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید