کامبوج زباله های آمریکا و کانادا را باز می گرداند

به گزارش آسمان فارس، دولت کامبوج با توقیف 1600 تن زباله که توسط 83 کشتی به این کشور ارسال شده بود، دستور بازگردانده شدن این زباله ها به کشورهای مبدأ را صادر کرد.

کامبوج زباله های آمریکا و کانادا را باز می گرداند

از سفر با تور کانادا ارزان لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت کامبوج از پذیرفتن کشتی زباله هایی که از سوی شرکت های فرآوری غربی به این کشور ارسال شده بود، خودداری کرد.

مقامات کامبوجی اظهار داشتند که آنها 1600 تن زباله را به مبدا خود که آمریکا و کانادا بوده باز می گردانند.

نث فیاکترا وزیر محیط زیست کامبوج روز سه شنبه اظهار داشت که در مجموع 83 کشتی حاوی زباله های پلاستیکی در بندر سهانوکویل در جنوب غرب این کشور پیدا شده است.

این کانتینرها توسط مقامات اجرایی و گمرک کامبوج بازگشایی شد و محتوای آن را محصولات قابل بازیافت و نه زباله پلاستیکی شناسایی کردند.

وزارت محیط زیست کامبوج در حال آنالیز چگونگی رسیدن این کانتینرها به کامبوج و اینکه چه شرکت هایی پشت واردات آنها به این کشور بوده اند، است.

همچنین دولت کامبوج روند بازگرداندن این زباله ها به کانادا و آمریکا را شروع نموده است.

فیاکترا گفت: کامبوج سطل زباله کشورهای خارجی و جایی که آنها زباله های الکترونیکی تاریخ مصرف گذشته را به آنجا ارسال نمایند نیست. همچنین دولت کامبوج با واردات هرگونه زباله های پلاستیکی و روان نماینده به این کشور مخالف است.

این آخرین مورد از بحران زباله های جهانی است. طی ماه های اخیر کشتی های متعددی زباله های الکترونیکی و پلاستیکی را از کشورهای غربی به سوی جنوب غربی آسیا حمل نموده اند.

سال گذشته چین واردات هرگونه زباله های پلاستیکی را با هدف پاکسازی محیط زیست خود ممنوع نمود. پس از این تصمیم چین، زنجیره ارسال زباله ها با مشکل روبرو شده و واسطه ها به دنبال مکان هایی دیگر برای زباله های کشورهای غربی نظیر مالزی یا فیلیپین گشتند.

ماه گذشته و پس از گذشت 6 سال از ارسال 1500 تن زباله به فیلیپین توسط کانادا و منازعه میان دو کشور بر سر این اقدام، مانیل خاتمه این 69 کانتینر ضایعات را به اتاوا بازگرداند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 253

به "کامبوج زباله های آمریکا و کانادا را باز می گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامبوج زباله های آمریکا و کانادا را باز می گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید