پای ژیمناست فرانسه شکست، آرژانتین طلا گرفت

به گزارش آسمان فارس، رکوردشکنی در رشته شنا و ثبت نخستین مدال طلا به نام آمریکایی ها از اتفاقات مهم اولین روز المپیک ریو بود.

پای ژیمناست فرانسه شکست، آرژانتین طلا گرفت

به گزارش خبرنگاران، نخستین روز المپیک ریودوژانیرو با صدرنشینی استرالیا در جدول مدال ها به انتها رسید و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.

نخسین مدال توسط ویرجینیا تراشر، تیرانداز آمریکایی در تفنگ 10 متر بادی به دست آمد، او با 208 امتیازی که به ثبت رساند. رکورد المپیک را شکست و رقیبان چینی خود دو لی و یی سیلینگ را پشت سر گذاشت.

اولین پیروزی 6 بر صفر در دو ست پیاپی تنیس در تاریخ المپیک دیروز به ثبت رسید. جان میلمن استرالیایی ریچارد برانکیس لتونیایی را در دو ست پیاپی و با نتایج 6 بر صفر شکست داد تاکنون چنین نتیجه در المپیک به ثبت نرسیده بود.

در رشته شنا در چند بخش رکوردشکنی شد. ابتدا آدام پتی انگلیسی در 100 متر قورباغه رکورد دنیا با زمان 50.55 و المپیک را شکست. دومین رکورد توسط تیم ملی استرالیا در چهار در 10 متر به ثبت رسید. خواهران کمپل و بریتنر و ویلسون در تیم ملی استرالیایی رکورد 2:39.39 را بر جای گذاشتند.

در حالی که انتظار می رفت نخستین مدال طلا قاره آسیا را چینی ها به دست آورند. ورزشکار ویتنامی این افتخار را به خود اختصاص داد. هوانگ ژوان وین نخستین مدال طلای تاریخ این کشور را در تاریخ المپیک به دست آورد. کشور ویتنام تنها دو مدال نقره در المپیک کسب نموده بود.

دیروز (شنبه) آرژانتینی هایی نخستین مدال طلای خود را کسب کردند. این مدال برای آنها متفاوت بود چون پائولا پروتا ، نخستین بانوی آرژانتینی بود که در المپیک مدال طلا کسب می نماید. پروتا در رشته جودو این افتخار را به نام خود ثبت کرد، اما دلخراش ترین لحظه روز نخست در ژیمناستیک به ثبت رسید.

سمیر آیت سعید، ژیمناستیک کار فرانسوی در جریان تمرینات به بدترین شکل ممکن آسیب دید. یکی از پاهای او پس از دست دادن تعادلش شکسته شد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 602

به "پای ژیمناست فرانسه شکست، آرژانتین طلا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای ژیمناست فرانسه شکست، آرژانتین طلا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید