ورزش های محبوب در تایلند

به گزارش آسمان فارس، ورزش فوتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، بسکتبال و والیبال، از محبوبترین ورزش های تایلند؛ و بوکس تایلندی، ورزش های رزمی و سپک تاکرا، از ورزش های سنتی این کشورند.

ورزش های محبوب در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

موآی تای بوکسینگ (Muay Thai Boxing)

این ورزشی، نوعی بوکسی است و پرطرف دارترین ورزش در تماشاگران تایلندی است. بوکسینگ در دهه ی 1990 در موآی تای بوکسینگ سطح جهانی، محبوبیت پیدا کرد.

کرابی کرابونگ (Kraabi Krabong)

این هنر رزمی سنتی تایلندی ها، ترکیبی از تکنیک های جشنواره ها و مکان های جهانگردی اجرا می گردد.

سپک تکرا (Sepak Takraw)

یکی دیگر از ورزش های بومی تایلند و نوعی والیبال است که با پا و یک توپ خیزرانی، بازی می نمایند. چند نوع سپک تکرا، با قواعد بازی متفاوت وجود دارد. در جنوب تایلند، این بازی،یک تور دارد. در این ورزش، فقط پاها مجاز به تماس با توپ - .هستند .حال رشد است،تایلند ورزشی راگبی (Rugby)سال تایلند، اولین کشور میزبان مسابقات بینی المللی راگبی سبک وزن بود. تایلند امکانات ورزشی مناسبی دارد و به همین دلیل، میزبانی بازی های مختلفی را برعهده داشته است. بانکوک، میزبان بازی های بین المللی مختلفی بوده: .3 جمله چهار 1998-1978-1970-1966 بازی های آسیایی در سال های .و در این زمینه بی رقیب بوده است تایلند در المپیک زمستانی 2006، تورینوی ایتالیا، هیچ مدالی کسب نکرد و در المپیک تابستانی 2008 پکن(چین)، با کسبمجموعاً چهار مدال، شامل دو طلا و دو نقره، رتبه ی چهل و پنجم جهان را کسب کرد. در پانزدهمین دوره ی بازیهای آسیایی 2006 دوحه (Doha) در قطر (Qatar) ورزشکاران تایلندی با کسب سیزده طلا، پانزده نقره و 26 برنز، با مجموع 54 مدال، رتبه پنجم و ورزشکاران ایرانی با یازده طلا، پانزده نقره و 22.برنز، با مجموع 48 مدال، رتبه ی ششم را کسب کردند.

انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 241

به "ورزش های محبوب در تایلند" امتیاز دهید

4 کاربر به "ورزش های محبوب در تایلند" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش های محبوب در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید