حضور معلولان در ورزش ضرورت دارد

به گزارش آسمان فارس، برات ایمنی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: بانوان و آقایان ورزشکار تاکنون در رقابت های متعددی در سطح کشور توانستند ابراز وجود نمایند، گرچه سایه کمبودها همواره بر سر این هیئت سنگینی می نماید.

حضور معلولان در ورزش ضرورت دارد

ایمنی بابیان اینکه از 25 تا 27 مهرماه جاری این هیئت به مناسبت هفته پارالمپیک گلباران مزار شهدا و دیدار با معلولان و جانبازان را به همراه برگزاری مسابقات در رشته های متعدد در برنامه دارد، اعلام کرد: هیئت از تمام توان خود برای ایجاد جوی بانشاط به منظور تأمین نشاط و شادی این افراد دریغ نخواهد کرد.

دو مربی مختص بسکتبال با ویلچر معلولان در استان فعالیت دارند

وی بابیان اینکه دو مربی مختص بسکتبال با ویلچر معلولان در خراسان شمالی فعالیت دارند، اضافه نمود: نبود مربی و داور مختص رشته های ورزشی معلولان مهم ترین دغدغه این ورزشکاران به شمار می رود که باید موردتوجه قرار گیرد.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان شمالی همچنین با اشاره به آمادگی تیم استان برای حضور در جشنواره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران، گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای حضور در این جشنواره هستیم.

ایمنی توضیح داد: طی جلسه با معاون توسعه ورزش خراسان شمالی در این هفته مسابقات متعددی در هشت رشته ورزشی در نظر گرفته شده و امکانات و بستر ورزشی نیز به همت مسئولان اداره کل ورزش و جوانان مهیا است.

به گفته وی تنیس روی میز در دو بخش آقایان و بانوان، تیراندازی باکمان در دو بخش، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر با حضور 10 تیم و حضور نمایندگان مشهد و گنبد و فوتبال روی میز، فوتبال دستی، ویلچررانی و دوومیدانی، گل بال، دارت و طناب زنی به مناسبت هفته پارالمپیک برگزار می گردد.

وی ضمن با تأکید بر اینکه ورزشکاران جانباز و معلول باید موردتوجه قرار گیرند و در تمامی شهرستان ها به آن پرداخته گردد اظهار کرد: انواع ورزش ها در گرمه، جاجرم، اسفراین، فاروج، شیروان و بجنورد فعال است و ورزشکاران علاوه بر فعالیت در حوزه قهرمانی در بعد همگانی نیز برنامه های متعددی برگزار می نمایند.

ایمنی به درخشش نمایندگان خراسان شمالی اشاره و تأکید کرد: در رشته تنیس روی میز بانوان در لیگ دسته یک کشور عنوان سومی را به دست آوردند، در تیراندازی باکمان مسابقات شرق کشور ایزانلو و صدقی در ماده 18 متر دو عنوان قهرمانی به خود اختصاص دادند، دوومیدانی نیز سال گذشته صداقت در ماده 100 متر و فرشید رئوف پور سوم کشور شدند.

به گفته این مسئول هم اکنون محمدرضا ارشادی فر نماینده تنیس روی میز خراسان شمالی عضو تیم ملی کشور است.

رشد 10 پله ای هیئت جانبازان و معلولان

وی بابیان اینکه هیئت جانبازان و معلولان استان به نسبت سال های گذشته رشد 10 پله ای داشته، اظهار کرد: این هیئت علی رغم امکانات و تجهیزات محدود توانسته رشد قابل ملاحظه ای در سال های اخیر کسب کند و از رتبه 31 کشوری به رتبه 20 برسد و هم اکنون تا اواخر سال جاری به رتبه 15 خواهیم رسید.

ایمنی ضمن تأکید اینکه ورزش معلولان و جانبازان پرهزینه است، توضیح داد: این هیئت نیازمند حمایت مسئولان است تا بار مالی آن مانع ادامه فرایند ورزش ورزشکاران معلول و جانباز نگردد.

وی بابیان اینکه در هر شهرستان 7 تا 8 رشته فعال مختص این ورزشکاران وجود دارد، اضافه نمود: هفته پارالمپیک فرصت دوباره ای است تا توجه ویژه ای به این رشته ورزشی گردد و مسئولان بتوانند نگاه دوباره ای به نیازهای ورزشکاران این رشته ورزشی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 131

به "حضور معلولان در ورزش ضرورت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور معلولان در ورزش ضرورت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید