همراهی آموزش، تربیت، ورزش، حرفه آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - با پیغام معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری، صنایع دستی و تجسمی دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت مجازی و به میزبانی استان مازندران افتتاح شد.

همراهی آموزش، تربیت، ورزش، حرفه آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این پیغام ویدئویی گفت: این مسابقات در رشته های سرود، نماهنگ، تئاتر، تک نوازی، تک خوانی، پانتومیم، داستان نویسی، کار با چوب، دوزندگی، کار با شیشه، نقاشی و گرافیک و سفالگری و با شرکت 30 استان به صورت مجازی و به میزبانی آموزش وپرورش استثنایی مازندران برگزار خواهد شد

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: این مسابقات در تمام گروه های تحت پوشش سازمان آموزش پرورش استثنایی اجرا خواهد شد و دانش آموزان با آسیب شنوایی، آسیب بینایی، کم توان ذهنی، اوتیسم و جسمی حرکتی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی اضافه نمود: هر دانش آموزی که در این مسابقات شرکت کند به یک جریان پیوسته پیروزی متصل شده است و در واقعیت برنده است و البته به برگزیدگان هم توجه ویژه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ، زیربنای توسعه جامعه است و درگذشته توسعه تکنولوژی مبنا، منبع مبنا و ثروت مبنا بود، گفت: از دهه 1970 1980 توسعه را انسان مبنا و فرهنگ مبنا تعریف نموده اند و توسعه فرهنگ و سرمایه فرهنگی می تواند مبنای توسعه جامعه باشد.

حسینی در ادامه گفت: یکی از ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین ساحت زیباشناختی و هنری است که نه تنها خودش به اسم یک عرصه مهم است بلکه می تواند در تمام عرصه های دیگر هم نقش آفرینی کند.

وی اضافه نمود: اگر آموزش، تربیت، ورزش، حرفه آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری اتفاق بیافتند همه ابعاد تعلیم وتربیت از عمر و پایداری بیشتری برخوردار خواهند بود.

حسینی با بیان اینکه در عصر کرونا فعالیت های هنری مانند فعالیت های ورزشی مهارتی با آسیب روبرو شد اظهار کرد: تمام کوشش این بود که در فضای مجازی فعالیت های هنری ادامه داشته باشد و شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری صنایع دستی و تجسمی نمونه ای از توجه به ابزار هنر در عرصه تعلیم وتربیت به ویژه تعلیم وتربیت دانش آموزان با احتیاج ویژه است. اگر هنر بنیان توسعه قرار بگیرد، بنیاد پایداری خواهد بود و ارزش گذاری انسان های می تواند با نگاه هنری باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1741

به "همراهی آموزش، تربیت، ورزش، حرفه آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی آموزش، تربیت، ورزش، حرفه آموزی و تربیت دینی و اعتقادی با ابزار هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید