هشدار محققان به مردانی که کرونا گرفته اند؛ ممکن است نتوانید صاحب فرزند شوید!

به گزارش آسمان فارس، محققان به مردانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند هشدار دادند.

هشدار محققان به مردانی که کرونا گرفته اند؛ ممکن است نتوانید صاحب فرزند شوید!

به گزارش فارس به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک آنالیز انجام شده نشان می دهد، حتی بیماری خفیف یا میانه کووید-19 می تواند سطح پروتئین های مربوط به عملکرد فراوری مثل مردان را تغییر دهد که ممکن است باروری را مختل کند.

این تحقیق که هفته گذشته در ژورنال ACS Omega منتشر شد، سطوح پروتئین را در مردانی که از کووید-19 بهبود یافته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به گفته محققان، اگرچه SARS-CoV-2، ویروسی که باعث کووید-19 می گردد، عمدتا بر سیستم تنفسی تأثیر می گذارد، اما، ابتلا به ویروس و پاسخ بدن به آن، به بافت های دیگر نیز آسیب می رساند.

آن ها گفتند که شواهد اخیر نشان می دهد که عفونت کرونا می تواند باروری مردان را کاهش دهد و این ویروس در اندام های تناسلی مردانه شناسایی شده است.

این تیم دریافت که کرونا تعداد و تحرک اسپرم در مردان بهبود یافته را به اندازه قابل توجهی کاهش داده و تعداد اسپرم های معمولی نسبت به مردانی که کووید-19 نداشته اند، کاهش یافته است.

به گفته پژوهشگران این مطالعه، یافته ها نشان می دهد که SARS-CoV-2 اثرات مستقیم یا غیرمستقیم بر سلامت باروری مردان دارد که پس از بهبودی باقی می ماند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1998

به "هشدار محققان به مردانی که کرونا گرفته اند؛ ممکن است نتوانید صاحب فرزند شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان به مردانی که کرونا گرفته اند؛ ممکن است نتوانید صاحب فرزند شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید