نی زن کنار برنجزار رونمایی می شود

به گزارش آسمان فارس، مراسم رونمایی کتاب نی زن کنار برنجزار (زندگی و شعر شیون فومنی) نوشته احمد ابومحبوب برگزار می شود.

نی زن کنار برنجزار رونمایی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی شیون فومنی، مراسم رونمایی و نقد و بررسی این کتاب که درباره زندگی و شعر شاعر معاصر شیون فومنی است و به تازگی در نشر ثالث و با همکاری بنیاد شیون فومنی منتشر شده، روز پنج شنبه (12 دی ماه) از ساعت 18 در کتابفروشی ثالث واقع درخیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک 148 برگزار می شود.

بر اساس این اعلام، در این مراسم حافظ موسوی -شاعر و منتقد ادبی، عبدالحسین فرزاد - پژوهشگر، منتقد ادبی و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه - و فرهاد طهماسبی - منتقد ادبی، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه - از ابعاد مختلف کتاب نی زن کنار برنجزار را نقد و بررسی می کنند.

احمد ابومحبوب متولد 1335 در تهران - استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر - 12 اسفندماه 1397 به علت نارسایی کبد از دنیا رفت. او همچنین عضو هیات امنای بنیاد فرهنگی شیون فومنی بود و از او مقالات متعددی درباره شعر گیلکی و شعر فارسی شیون فومنی به یادگار مانده است.

از آثار او به این کتاب ها می توان اشاره کرد: دیوان رباعیات اوحدالدین کرمانی، ساخت زبان فارسی، کالبدشناسی نثر، عروض و قافیه و نقد ادبی، یک حبه قند فارسی (10 جلد)، فرهنگ چهارزبانه علوم اجتماعی ، در های و هوی باد، گهواره سبز افرا، کک کوهزاد، معروف کرخی و فمینیسم های ادبی. ابومحبوب همچنین مقاله های علمی بسیاری نوشته است.

کتاب نی زن کنار برنجزار آخرین اثر شیون پژوهی این استاد مبرز دانشگاه درباره اشعار گیلکی و فارسی شیون فومنی است که از وی به یادگار مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 737

به "نی زن کنار برنجزار رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نی زن کنار برنجزار رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید