نویسنده شیرازی به شازده کوچولو پیام فوری داد، مأموریت مراقبت از کره زمین

به گزارش آسمان فارس، سرویس استان های خبرنگاران - نجمه اشرفی: فریبا کریمی، دبیر انجمن زیرگنبد کبود در تبادل نظر با خبرنگار ایبنا از انتشار تازه ترین اثرش در حوزه کودک درباره ضرورت حفاظت از محیط زیست خبرداد وگفت: کتاب پیغامی فوری برای شازده کوچولو، کتابی در قالب رمان کودک است که سعی دارد در نگاهی فراتر از یک شهر یا روستا بچه ها و نوجوانان را به توجه به محیط پیرامون و مراقبت از کره زمین ترغیب کند.

نویسنده شیرازی به شازده کوچولو پیام فوری داد، مأموریت مراقبت از کره زمین

این نویسنده توانای فارس با اشاره به تأثیر عمیق فرهنگسازی از سنین کودکی اظهار داشت: به نظر من اگر می خواهیم فرهنگ شایسته ای مثلا در خصوص عشق به طبیعت و مراقبت از آن در جامعه نهادینه گردد، باید از بچه ها و نوجوانان شروع کنیم.

کریمی که دستی در دنیای طنز نویسی دارد و به تازگی مهمان برنامه طنز (بلا به دور) در شبکه سلامت بوده و مخاطبان را طنزگونه به حفظ سلامتی دعوت می کرد درخصوص اثر جدیدش گفت: این داستان در فضایی خارج از زمین، در سیاره کوچکی متعلق به شازده کوچولو شروع می گردد. من معتقدم اگر هر ارزشی مانند مراقبت و توجه به محیط زیست از کودکی با کتاب و بازی و...در وجود بچه ها نهادینه گردد، ما در آینده می توانیم شاهد تاثیرات شگرف آن در جامعه باشیم. من همواره این دغدغه را برای حفظ محیط زیست داشته ام. از طرفی کتاب شازده کوچولو اثر ماندگار اگزوپری، با درونمایه فلسفی همواره برایم جالب توجه بوده است و در اثر بچه هاه خودم شخصیت اصلی را از این کتاب وام گرفته ام.

کریمی درباره روند فراوری این اثر نیز شرح داد: بیش از یکسال مشفول مراحل نوشتن و ویرایش این اثر بودم که نهایتا به وسیله انتشارات شاولد منتشر شد.

به گزارش ایبنا کتاب پیام فوری برای شازده کوچولو سال 1402 منتشر شده و در کتابفروشی های شیراز در دسترس علاقمندان به داستان و رمان کودک قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2193

به "نویسنده شیرازی به شازده کوچولو پیام فوری داد، مأموریت مراقبت از کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده شیرازی به شازده کوچولو پیام فوری داد، مأموریت مراقبت از کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید