نمایشگاه معرفی توانمندی های گردشگری اردبیل برگزار می گردد

به گزارش آسمان فارس، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری استان اردبیل از برپایی نمایشگاه عکس و صنایع دستی به منظور معرفی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت روز جهانگردی اطلاع داد.

نمایشگاه معرفی توانمندی های گردشگری اردبیل برگزار می گردد

از سفر با تور کانادا لحظه آخری ارزان لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، قادر تقی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین برنامه های ستاد بزرگداشت روز جهانی جهانگردی استان اردبیل گفت: ستاد بزرگداشت روز جهانی گردشگری با حضور مدیران کل و نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو ستاد به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در استان اردبیل تشکیل شد.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته گردشگری در تمامی شهرستان ها به ریاست فرمانداران و با حضور مسئولان شهرستانی دستگاه های اجرائی مرتبط به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در رابطه با گرامیداشت هفته گردشگری اطلاع داد و گفت: به مناسبت روز جهانی جهانگردی مراسم تجلیل از اعضای کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی در حضور استاندار اردبیل و تجلیل از فعالان صنعت گردشگری و سرمایه گذاران حوزه گردشگری برگزار خواهد شد.

تقی زاده بیان نمود: از جمله برنامه های تدارک دیده شده در هفته گرامیداشت روز جهانی جهانگردی می توان به حضور همکاران در نماز آدینه، زیارت مزار شهدای گمنام به مناسبت تقارن هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس به منظور تجدید میثاق با شهدا و تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس مرکز استان و شهرستان ها و سخنرانی و آشناسازی دانش آموزان با اهمیت صنعت گردشگری اشاره نمود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری استان اردبیل استقبال از ورود نخستین گردشگران خارجی از پایانه مرزی بیله سوار، فرودگاه اردبیل و پایانه های مسافرتی و گردشگران به استان را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت روز جهانی جهانگردی بنرهایی با شعار گردشگری برای همه، همه برای گردشگری در میادین و سطح شهر و مقابل مراکز فرهنگی و نیز تأسیسات گردشگری نصب خواهد شد.

وی اضافه نمود: هماهنگی های لازم جهت گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به منظور تشریح اقدامات اجرا شده در حوزه های مختلف، نمایش و پخش قابلیت های گردشگری استان و ویژه برنامه های گردشگری و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و گردشگری برای آشناسازی مردم و گردشگران با جاذبه های گردشگری استان از شبکه تلویزیونی و رادیویی استان به مناسبت هفته گرامیداشت روز جهانی جهانگردی انجام می گردد.

تقی زاده از برپایی نمایشگاه عکس و صنایع دستی به منظور معرفی قابلیت ها و توانمندی های گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت گرامیداشت این روز اطلاع داد و گفت: همایشی با حضور اعضای هیئت مدیره جامعه مراکز اقامتی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، جامعه راهنمایان تور و اتحادیه مراکز پذیرائی بین راهی به منظور تجلیل از برترین های گردشگری استان برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنای دستی و گردشگری استان اردبیل برگزاری تورهای رایگان اردبیل گردی ویژه دانشجویان جدید الورود تمامی دانشگاه های استان با هماهنگی این اداره کل، شهرداری اردبیل، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل اوقاف و امور خیریه، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه صنفی راهنمایان تور استان و تورهای استان گردی و اردبیل گردی برای علاقمندان و گردشگران با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه راهنمایان تور را از دیگر برنامه ها بیان کرد.

وی توضیح داد: برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع شعار روز جهانگردی سال جاری در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بازدید رایگان از موزه های استان در پنج مهر ماه و ارسال پیامک انبوه را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته گرامیداشت روز جهانی جهانگردی دانست و اضافه نمود: هماهنگی های لازم با جامعه مراکز اقامتی در خصوص اعطاء تخفیف مراکز اقامتی تا میزان 50 درصد به گردشگران به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفته است.

تقی زاده اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت این روز از وب سامانه هوشمند گردشگری به منظور تسهیل ارتباط و مکاتبات با مدیران مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز پذیرایی بین راهی و راهنمایان تور و سرمایه گذاران حوزه گردشگری و بهره برداری چندجانبه از قابلیت های این وب سامانه رونمایی خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 732

به "نمایشگاه معرفی توانمندی های گردشگری اردبیل برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه معرفی توانمندی های گردشگری اردبیل برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید