تور عمان ارزان: نشست تجاری اتاق های اصفهان و البریمی عمان برگزار گردید

به گزارش آسمان فارس، نشست تجاری اتاق های اصفهان و البریمی عمان با حضور جمعی از اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار گردید. بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق اصفهان ضمن خوشامدگویی به هیات حاضر ابراز امیدواری کرد این حضور زمینه ای برای همکاری های گسترده تر طرفین گردد.

تور عمان ارزان: نشست تجاری اتاق های اصفهان و البریمی عمان برگزار گردید

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

وی با اشاره به پیشینه همکاری های گسترده مالی و سیاسی ایران و عمان در طول تاریخ گفت: امروز این روابط مستحکم تر از گذشته در جریان است.

سبحانی اضافه کرد: بسیاری از فعالان مالی عضو اتاق بازرگانی با کشور عمان روابط تجاری داشته و شرکت های اصفهانی به ویژه در زمینه محصولات صنعتی به این کشور صادرات دارند و در بخش فولاد، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی روابط تجاری مطلوبی بین اصفهان و عمان وجود دارد.

وی اشکال در مراودات بانکی را یکی از محدودیت های موجود در تعامل طرفین عنوان و ابراز امیدواری کرد با تدبیر دولت های دو کشور این موانع رفع گردد.

فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان نیز ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان توضیح داد: این اتاق منشأ خدمات ارزنده ای در زمینه توسعه روابط تجاری و مالی بین ایران و عمان به ویژه فعالان مالی و تجار اصفهانی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در کشور عمان بوده است. وی اضافه کرد: اتاق اصفهان همیشه با توجه به پتانسیل های سرمایه گذاری و پیشینه فرهنگی دو کشور نگاه ویژه ای به توسعه تجارت با عمان داشته و این کشور را در اولویت بازارهای هدف صادراتی استان صنعتی اصفهان قرار داده است.

بعلاوه احمد پزنده، رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان از اعلام آمادگی این کمیسیون برای یاری به برقراری تعاملات تجاری هیات عمانی با فعالان مالی اصفهانی در زمینه های مختلف اطلاع داد.

ظاهر الکعبی، رئیس اتاق بازرگانی البریمی عمان در ادامه این نشست گفت: این اولین هیات تجاری عمان در ایران پس از دو سال است. وی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به نقل وانتقال پول از کوشش های اتاق بازرگانی عمان برای تسهیل این فرایند و ارائه راهکارهایی در این زمینه اطلاع داد.

ظاهر الکعبی این استان را دروازه شمالی سلطنت عمان و دارای 5 مرز مشترک با دولت امارات معرفی و توضیح داد: اخیراً راه زمینی به طول 150 کیلومتر برای ارتباط با این استان بدون احتیاج به گذشتن از امارات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این استان میان دو بندر جبل علی و صحار واقع شده است اضافه کرد: در استان البریمی فرصت های خوبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است و امکان سرمایه گذاری صد در صد وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البریمی گفت: می توان از این استان برای صادرات مجدد کالا با ارزش اضافه کرده 20 درصد استفاده کرد.

وی گردشگری و کشاورزی را از فرصت های تعاملات اصفهان و استان البریمی معرفی کرد.

بعلاوه عبدالله احمدالمیاسی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البریمی به ارائه توضیحاتی در مورد شهرک صنعتی این استان پرداخت و گفت: به علت اینکه مقرر شده این منطقه به هاب فراوری و تجارت تبدیل گردد، برای همکاری و سرمایه گذاری مشوق های زیادی در نظر گرفته شده است.

بهنام ابراهیمی، دبیرکل اتاق اصفهان نیز در این جلسه به تشریح فرصت های سرمایه گذاری و تجاری اصفهان و عمان پرداخت.

وی با بیان اینکه تجارت ایران و عمان در حد پتانسیل های مطلوب موجود توسعه نیافته است، اضافه کرد: باید اقدامات لازم برای عمق بخشی به مراودات طرفین صورت گیرد. ابراهیمی اولویت همکاری های تجاری اصفهان و عمان را در زمینه آهن و فولاد، مصالح ساختمانی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، دارویی و معدنی بیان نمود.

در ادامه هیات عمانی و فعالان مالی عضو اتاق اصفهان طی دو روزبه صورت B2B با یکدیگر وارد مذاکره شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1880

به "تور عمان ارزان: نشست تجاری اتاق های اصفهان و البریمی عمان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: نشست تجاری اتاق های اصفهان و البریمی عمان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید