موضع یوفا علیه تصمیم فیفا

به گزارش آسمان فارس، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه مشاوره فنی فیفا به سرپرستی آرسن ونگر، میزبانی جام جهانی را هر دو سال یک بار پیشنهاد داده بود که بحث های زیادی را برانگیخت. اتحادیه فوتبال اروپا یوفا و آمریکای جنوبی علیه این برنامه ها صحبت نموده اند.

موضع یوفا علیه تصمیم فیفا

فیفا گفت که رایزنی در خصوص این پیشنهاد ادامه دارد و در ماه های آینده با همه ذی نفعان اصلی از جمله کنفدراسیون ها و اتحادیه های عضو ادامه خواهد داشت. تقریباً باشگاه ها و لیگ های اروپایی با گذراندن وقت اضافی بازیکنان خود در مسابقات تیم های ملی مخالف هستند.

فیفا در آینده یک نشست جهانی برگزار خواهد نمود تا در خصوص برنامه های خود برای برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار بحث کند، اما بزرگ ترین حریف آن ها، رییس یوفا، الکساندر چفرین، هیچ نشانه ای از عقب نشینی نشان نمی دهد.

چفرین در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی به خبرنگاران گفت: اروپا و آمریکای جنوبی مخالف این طرح هستند و این ها تنها قاره هایی با قهرمان جام جهانی در تاریخ هستند. مشکل این جاست که جام جهانی باید هر چهار سال یکبار برگزار گردد تا جالب باشد. این یک ایده بد است که هر دو سال یک بار برگزار گردد و این اتفاق نمی افتد زیرا ایده بدی است، نه به این علت که ما با آن مخالفیم.

جام جهانی بعدی مردان قرار است در نوامبر 2022 در قطر برگزار گردد و دوره بعدی آن در ایالات متحده، مکزیک و کانادا در سال 2026 برگزار می گردد.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز اخیرا مخالفت خود را با برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار اعلام نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1884

به "موضع یوفا علیه تصمیم فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع یوفا علیه تصمیم فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید