مهم ترین کشفیات و حقایق در دهه گذشته

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران: در یک دهه گذشته، ما اکتشافات جدید و واقعیت های بسیار جالب و سرگرم کننده دیگری را داشته ایم که ما را به درک نحوه گذر زمان، نزدیک نموده است. بیایید به این دهه برگردیم و دوباره با هم آن ها را آنالیز کنیم. پس در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

مهم ترین کشفیات و حقایق در دهه گذشته

2010:

دانشمندان در بیابانی در عربستان سعودی استخوان انگشت انسانی با قدمت 88 هزار سال پیش را یافتند. این انگشت میانی قدیمی ترین فسیلی است که در خارج از آفریقا یافت می گردد.

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان در شهر دبی امارت افتتاح شد. ارتفاع این آسمان خراش 828 متر است.

همچنین در این سال، طولانی ترین ترافیک تاریخ رخ داد. طول آن 100 کیلومتر بود و 12 روز به طول انجامید.

کارشناسان گونه ای از کوسه های کوچک را در خلیج مکزیک پیدا کردند که اندازه آن ها نهایتا 14 سانتیمتر است.

2011:

شاتل فضایی Discovery که از سال 1984 فعال بود، سی و نهمین و آخرین پرواز خود را در آن سال انجام داد.

در 31 اکتبر سال 2011، جمعیت جهان به 7 میلیارد نفر رسید.

بیش از 150 سال از کشف سیاره نپتون می گذرد. با این وجود این سیاره در تاریخ 12 ژوئیه سال 2011، اول چرخش شناخته شده کامل خود به دور خورشید را انجام داد.

شخصی نصف یک دانه انگور را در مایکروویو قرار داد تا بفهمد که آیا آتش می گیرید یا نه! دانشمندان بعداً از این آزمایش در مطالعات فیزیک خود استفاده کردند.

2012:

سیاره ونوس (زهره) مستقیماً از بین خورشید و زمین عبور کرد. این اتفاق تا سال 2117 دیگر اتفاق نمی افتد.

مریخ نورد کنجکاوی ناسا بر روی مریخ فرود آمد. این چهارمین کاوشگری بود که ناسا به این سیاره ارسال کرد تا اطلاعاتی در خصوص این که آیا زندگی در مریخ وجود داشته است یا خیر، به دست آورد.

فلیکس باومگارتنر نخستین چتربازی است که با سقوط آزاد از استراتوسفر و بدون وسیله نقلیه، دیوار صوتی را شکست و رکورد مرتفع ترین و سریع ترین پرش با چتر جهان را به نام خود ثبت کرد.

یک تحقیق جدید توسط آموزشگاه ملی علوم نشان داد که میمون ها در سنین پیری، همان بحران میانسالی را که ما انسان ها از آن عبور می کنیم را تجربه می نمایند.

دانشمندان کشف کردند که باکتری ها علی رغم اندازه کوچک خود می توانند از مواد معدنی موجود در خاک برای انتقال الکتریسیته استفاده نمایند. خبری واقعا شوکه نماینده...

دانشمندان یک گیاه 300 ساله منحصر به فرد را مورد آنالیز قرار دادند که فقط در دو صخره در اسپانیا رشد می نماید. طبق یافته های آنها، مورچه ها آن هایی هستند که این گیاه را زنده نگه داشته اند.

یک میوه آفریقایی به نام پولیا کندنساتا وجود دارد که درخشان ترین و خوش رنگ ترین میوه ایست که تا به امروز در یک مطالعه بیولوژیکی یافت شده است. رنگ زیبای این میوه نه به خاطر رنگدانه ها بلکه به خاطر بافت سلولی منحصر به فرد آن است. این میوه 30 ٪ از نور را منعکس می نماید و دارای رنگ مایل به آبی-بنفش است.

2013:

موسسه فناوری کالیفرنیا گزارش داد که حداقل 100 میلیارد سیاره تنها در کهکشان ما وجود دارد.

یک اسکلت در زیر یک پارکینگ در انگلستان پیدا شد. پس از ماه ها تحقیق، آن ها معین کردند که متعلق به پادشاه ریچارد سوم است. هیچ علامتی از ماشین وی پیدا نشد.

نتایج یک مطالعه در روانشناسی اجتماعی اعلام کرد که متن هایی که با دست خط بد نوشته می شوند، متقاعدنماینده تر هستند. این امر به این دلیل است که خوانندگان مجبور به کند خواندن متن و خواندن مطالب به صورت کلمه به کلمه و تفکر طولانی تر در خصوص واقعیت های درون متن هستند.

انتها یک همبرگر که به طور کامل در آزمایشگاه ساخته شده است فراوری شد. ساخت آن 2 سال طول کشید و 325000 دلار هزینه داشت. این باعث امیدواری گاو ها در سراسر جهان شد!

2014:

دانشمندان دریافتند که از سیارک Ceres بخار آب به بیرون منتشر می گردد. این بزرگترین سیارک در منظومه شمسی ما است.

فضاپیمای MAVEN ناسا برای انجام مأموریت خود (آنالیز جو سیاره سرخ) به مریخ رسید.

دانشمندان در مدت بیش از 4 سال، 48 گونه از پرندگان را مورد مطالعه و آنالیز قرار دادند و انتها اعلام کردند که بر اساس ژنتیک، پرندگان از دایناسور ها تکامل می یابند.

محققان یک نقطه صورتی رنگ را روی سر لاک پشت های دریایی پشت چرمی مورد مطالعه قرار دادند. همانطور که معلوم شد، این نقطه به عنوان یک ساعت بیولوژیکی عمل می نماید و به آن ها در خصوص تغییر نور خورشید و تغییر فصول هشدار می دهد.

2015:

فضاپیمای مسنجر اولین فضاپیمایی که به طور خاص برای مطالعه سیاره عطارد به فضا فرستاده شده بود، با سرانجام یافتن ماموریتش و پس از 4 سال گردش در اطراف این سیاره، با کوبیده شده به سطح این سیاره ماموریتش سرانجام یافت.

10 سال پس از شوخی و دروغ سیزده ناسا، مبنی بر وجود آب در مریخ، دانشمندان دریافتند که در حقیقت با وجود دمای بسیار پایین این سیاره، ولی گاهی اوقات آب مایع بر روی سطح آن جریان دارد.

مردی به نام سوون رکورد جهانی برای داشتن طولانی ترین روز تولد را شکست! روز او حدود 46 ساعت به طول انجامید و برای دستیابی به آن از چندین منطقه زمانی مختلف عبور کرد تا به هدف خود برسد.

فضاپیمای New Horizons ناسا به سوی پلوتون به حرکت درآمد تا نگاهی دقیق تر از پلوتون را به ما نشان دهد. دانشمندان کوه شناور بزرگی از یخ و آب را بر روی این سیاره پیدا کردند؛ و بعضی از علائم که اثبات می نمایند پلوتون هنوز هم یک سیاره است.

2016:

برای اولین بار، فروش آب معدنی بیشتر از نوشیدنی های گازدار شد.

جستجوی روزانه گوگل به 3 میلیارد در روز رسید.

123456 رایج ترین رمز عبور برای 3 سال متوالی بود.

بزرگترین یاقوت کبود استار جهان در سریلانکا پیدا شد. وزن آن بیش از 1400 قیراط بود.

یک دیرینه شناس فسیل یک قارچ 440 میلیون ساله را پیدا کرد که این فسیل قدیمی ترین فسیلی است که تا به امروز پیدا شده است.

2017:

یک شرکت هواپیمایی، یک پرواز اختصاصی را برای سگ ها در نظر گرفت تا به آن ها در فرار از طوفان هاروی یاری کند.

فضاپیمای کاسینی ناسا یک منبع انرژی احتمالی برای زندگی در انسلادوس، یکی از قمر های زحل پیدا کرد.

2018:

نقاشی غاری 65000 ساله در اسپانیا که توسط نئاندرتال ها کشیده شده بود، یافت شد. از این رو می توان آن ها را اولین گونه روی زمین دانست که مستند سازی تاریخ را شروع نموده اند.

قدیمی ترین پیغام جهان در یک بطری در استرالیا کشف شد که حدود 132 سال قدمت داشت و در سال 1886 از کشتی آلمانی پائولا به دریا انداخته شده بود.

محققان دریافتند که ما به طور متوسط حدود 5000 چهره را در حافظه خود ذخیره می کنیم، اما این تعداد می تواند به حدود 10 هزار نفر هم برسد.

بر طبق برآورد ها حدود 100 میلیون سیاه چاله در کهکشان راه شیری ما وجود دارد.

یک مطالعه جدید نشان داد که بعضی از انواع عنکبوت ها می توانند برای نوزادانشان شیر فراوری نمایند، که حتی از شیر گاو نیز مغذی تر است.

2019:

یک توله سگ به طور طبیعی با رنگ سبز به جهان آمد و نام آن را هالک گذاشتند.

تحقیقات در خصوص زنبور ها نشان داد که آن ها می توانند ریاضی را انجام دهند! آن ها می توانند جمع و تفریق نمایند و مفهوم صفر را درک نمایند.

ماموریت مریخ نورد Opportunity پس از 15 سال به دلیل طوفان ماسه ای قدرتمند که باعث ایجاد آسیب در کلیه ارتباطات آن شد، به سرانجام رسید.

یک نقاشی دزدیده شده از پیکاسو انتها در مارس 2019 پس از 20 سال پیدا شد.

انتشار تصویری برای اولین بار از یک سیاه چاله در این سال به سرعت اینترنت را درنوردید. جرم این سیاه چاله 6.5 میلیارد برابر خورشید و 55 میلیون سال نوری از آن فاصله دارد.

Vantablack ماده ای است که قبلاً تاریک ترین جسم ساخته شده توسط بشر در جهان بود. اما در سال 2019 مهندسان MIT توانستند چیزی را 10 برابر تاریکتر توسعه بدهند. هنوز نامی برای این ماده انتخاب نشده است، اما بیش از 99.99 ٪ از نور را جذب می نماید.

منبع: BrightSide

منبع: برترین ها
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1088

به "مهم ترین کشفیات و حقایق در دهه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین کشفیات و حقایق در دهه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید