تور استرالیا ارزان: منع صعود گردشگران به صخره اولورو استرالیا

به گزارش آسمان فارس، صعود به صخره زیبای اولورو واقع در استرالیا که مکان مقدسی برای بومیان این کشور است، پس از سال ها کوشش فعالان، ممنوع اعلام شد.

تور استرالیا ارزان: منع صعود گردشگران به صخره اولورو استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

اولورو، (Uluru که به صخره آیرز نیز مشهور است) واقع در بیابان مرکزی استرالیا، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور است که تقدس خاصی دارد.

از دهه 1930، با وجود مخالفت شدید صاحبان قدیمی منطقه، اجازه صعود به این صخره دیدنی پارک ملی اولورو - کاتا جوتا به گردشگران داده شد.

اما تا دو سال آینده، این امکان دیگر برای گردشگر ها وجود نخواهد داشت.

مالکان قدیمی این منطقه و نمایندگان پارک ملی رأی به سرانجام این دسترسی دادند. قرار شده که این ممنوعیت از روز 26 اکتبر سال 2019 به اجرا دربیاید تا رزروهایی که پیش از این در تورها صورت گرفته، به سرانجام برسد.

سمی ویلسون، یکی از مالکان قدیمی و از اعضای هیأت مدیره پارک در سخنرانی اش اظهار داشت:

برخی از مسئولین صنعت گردشگری و دولت می گویند که باید اینجا را باز نگه داریم، اما قانون آن ها در این سرزمین جایی ندارد. اینجا یک مکان بسیار مهم است، نه یک زمین بازی یا پارک تفریحی مثل دیزنی لند. ما می خواهیم شما به اینجا بیایید، صدای ما را بشنوید و بیاموزید... ما به گردشگران خوش آمد می گوییم. ما جلوی گردشگران را نخواهیم گرفت، تنها همین فعالیت را ممنوع خواهیم کرد.

اولورو از جایگاه معنوی پراهمیتی برای مردم آنانگو، صاحبان اصلی این سرزمین، برخوردار است. شورای سرزمین مرکزی (CLC) که نمایندگی بومیان مرکز استرالیا را به عهده دارد، از این حرکت استقبال کرد.

دیوید راس، رئیس شورای CLC در بیانیه ای اظهار کرد:

ما مدت زیادی است که در انتظار این تصمیم بوده ایم. جای بزرگان ما که منتظر این روز بوده اند، اما دیگر همراه ما نیستند، در این جشن خالی است. هنوز برای ما سؤال است که چرا این تصمیم چند دهه زودتر گرفته نشد... آنانگو کوشش بسیاری کرد تا بین مصالح متضاد توافق ایجاد کند و برای همین، فشار بسیار زیادی را متحمل شده است. ده سال پیش به فکر کسی خطور نمی کرد که ممکن است روزی صعود از اولورو ممنوع گردد.

با وجود نگرانی ها درباره اثر این ممنوعیت بر گردشگری منطقه، تعداد بازدیدکنندگانی که از اولورو بالا می فرایند، به طور پیوسته کاهش داشته و دلیل آن، افزایش آگاهی و آموزش بوده است.

در سال های گذشته، افراد زیادی در حال صعود از اولورو جان خود را از دست داده یا آسیب جدی دیده اند. سال گذشته، سه مرد که در نوک صخره گیر افتاده بودند، به وسیله مسئولین نجات یافتند.

منبع: کجارو / mashable.com
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1852

به "تور استرالیا ارزان: منع صعود گردشگران به صخره اولورو استرالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور استرالیا ارزان: منع صعود گردشگران به صخره اولورو استرالیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: منع صعود گردشگران به صخره اولورو استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید