منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد در طرح اقدام ملی فراهم گردد

به گزارش آسمان فارس، معاون اول رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد معین شده در طرح اقدام ملی هرچه سریع تر فراهم گردد.

منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد در طرح اقدام ملی فراهم گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه تأمین منابع مالی بعضی از طرح های اولویت دار در استان های خوزستان و کردستان و نیز طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به کار های عظیم و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش های مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان خوزستان گفت: استان خوزستان از مهم ترین استان های کشور است که باید برای رفع مسائل و پاسخگویی به مطالبات مردم اقدامات جدی تری انجام گردد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و مسائل مطرح شده در جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار امیدواری کرد: با نهایی شدن طرح وزیر نفت در مورد اختصاص بودجه ای از منابع حاصل از فروش نفت بتوانیم دغدغه های مردم را به طور کامل مرتفع کنیم.

جهانگیری با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان وزارت نیرو، بانک ها و استانداری خوزستان به منظور تأمین منابع مالی مورد احتیاج اجرای طرح های مربوط به جمع آوری فاضلاب در استان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو اقدامات مهمی مانند رساندن آب شرب مطمئن از سرشاخه های کارون به شهر های استان انجام می دهد و کوشش داریم تا با همکاری بانک ها مشکل آب های سطحی و فاضلاب در هنگام بارندگی های شدید که موجب آزار مردم شده است، رفع کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از نظام بانکی کشور به خاطر مشارکت در این طرح مهم از سازمان برنامه و بودجه خواست تا همه ساز و کار های لازم را به منظور اطمینان بانک های کشور از همکاری با دولت را به کار گیرند تا در هنگام ضرورت نظام بانکی برای اجرای طرح های عظیم در کنار دولت قرار گیرد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط استان کردستان و ضرورت انجام اقدامات عملی برای توسعه استان و رفع عقب ماندگی ها از نظام بانکی کشور خواست تا در کنار استانداری کردستان تأمین منابع مالی مورد احتیاج طرح های ارائه شده در زمینه پتروشیمی، فراوری لاستیک و راه آهن را انجام دهند.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه کوشش برای رونق و توسعه استان کردستان باید وظیفه ملی نظام بانکی کشور تلقی گردد، یاری به راه اندازی کارخانه فراوری لاستیک به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور را ضروری دانست و گفت: باید همه کوشش کنیم تا در استان های مرزی کشور پروژه های عظیمی به انجام برسد که نتیجه آن قطعاً علاوه بر ایجاد رضایت مردم، اشتغالزایی و افزایش سطح رفاه عمومی خواهد بود.

جهانگیری همچنین در مورد طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در این زمینه با توجه به شرایط سخت تأمین مسکن هم به لحاظ خرید و هم اجاره برای مردم باید کار به شکل جهشی در بخش فراوری پیش برود و بانک ها نیز با توجه به مسئولیت مالی و اجتماعی خود باید به صورت پررنگ نقش خود را ایفا نمایند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: از یک سو بخش مسکن از بخش های پیشران مالی در کشور است که می تواند صد ها فعالیت صنعتی را به دنبال خود رونق دهد و از سوی دیگر مردم در این زمینه مطالبات جدی دارند که باید با مشارکت خود آن ها به این احتیاج ها پاسخ داد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه موضوع کار تأمین مالی و فراهم کردن تسهیلات از بانک های کشور باید به عهده بانک مرکزی باشد، اظهار امیدواری کرد: منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد تعیین شده در طرح اقدام ملی هر چه سریع تر فراهم گردد.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، استانداران خوزستان و کردستان و رؤسای بانک های دولتی و خصوصی کشور حضور داشتند، تفاهم نامه های مربوط به تأمین مالی چرخ های بخش آب و فاضلاب استان خوزستان میان مدیران بانک ها، استاندار و شرکت آب و فاضلاب کشور منعقد شد.

بر اساس این قرارداد و به وسیله ماده 56 هر یک از بانک های صادرات، ملت، سپه، پاسارگاد، ملی، پارسیان و رفاه مسئولیت تأمین منابع مالی مورد احتیاج برای جمع آوری فاضلاب شهر های آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، ماهشهر و بندر امام، مسجد سلیمان و نیز آب روستایی را بر عهده گرفتند.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار کردستان در مورد تأمین مالی طرح های پتروشیمی کردستان، لاستیک سازی رازی کردستان و پروژه راه آهن بیجار و قروه مقرر شد، بانک ها با تشکیل کنسرسیوم مالی در سریع ترین زمان منابع لازم اجرای این طرح ها را فراهم نمایند.

همچنین در مورد طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد، بانک مرکزی کشور با همکاری نظام بانکی و وزارت راه و شهرسازی تمام راه حل های قابل اجرا برای تأمین تسهیلات را آنالیز نموده و ظرف دو هفته آینده راه حل قابل قبول برای پیشرفت این طرح را ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1495

به "منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد در طرح اقدام ملی فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع لازم برای تأمین 600 هزار واحد در طرح اقدام ملی فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید