ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگل

به گزارش آسمان فارس، گوگل گفت با قوانین جدید این شرکت تبلیغات بدافزار و نرم افزار های جاسوسی در این سایت ممنوع می گردد.

ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگل

به گزارش خبرنگار ، قوانین استفاده از بدافزار ها و نرم افزار های جاسوسی، همواره در حال تغییر است و بسیاری از شرکت ها در کوشش هستند تا از پخش اینگونه نرم افزار ها جلوگیری نمایند. گوگل به تازگی قوانین خود را به روزرسانی نموده و اعلام نموده است که سیاست های خود را در ماه اوت تغییر می دهد تا تبلیغات نرم افزار های جاسوسی و بدافزار هایی را که می توانند برای ردیابی متون کاربر، تماس های تلفنی یا سابقه مرور کاربر مورد استفاده قرار بگیرند، محدود کند.

این سیاست به روزرسانی شده که پیش بینی می گردد از 11 اوت (21 مرداد) در سراسر دنیا اعمال گردد، به تبلیغ نمایندگان اجازه نخواهد داد کالا هایی را که با هدف ردیابی فعالیت های کاربران در بازار عرضه می شوند، بدون صدور مجوز آن ها تبلیغ نمایند. شرکت گوگل همچنین از کاربران خود خواسته تا این سیاست را مرور نمایند و هشدار داد افرادی که این دستورالعمل ها را که به تازگی به روزرسانی شده اند، نقض نمایند، ممکن است با تعلیق فعالیت در فضای اینترنت روبرو گردد.

بدافزار به مجموعه ای از برنامه های رایانه ای گفته می گردد که معمولا کاربران را آزار می دهند یا خسارتی به وجود می آورند. بعضی از آن ها فقط کاربر را اذیت می نمایند. مثلاً وی را مجبور به انجام کاری تکراری می نمایند. اما بعضی دیگر سیستم رایانه ای و داده های آن را هدف قرار می دهند که ممکن است خساراتی به بار آورند. در عین حال، ممکن است هدف آن سخت افزار سیستم کاربر باشد. مایکروسافت در می 2011 گزارش داد که از هر 14 دانلود در اینترنت یکی شامل بدافزار است. به ویژه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک در حال مشاهده افزایش تاکتیک های جدید برای ضربه زدن به رایانه ها هستند.

بدافزار های مورد بحث گوگل، نرم افزار هایی هستند که اغلب برای ردیابی پیامک ها، ردیابی تماس ها یا تاریخچه جستجوی کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. سوء استفاده گران از اینگونه بدافزارها، اطلاعات شخصی یک کاربر را به دست می آورند و در نهایت، از فرد مورد نظر اخاذی می نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1115

به "ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید