مقاله: کهن الگوی هرا؛ شخصیت شناسی آرکتایپ ازدواج

به گزارش آسمان فارس، او از ارتباط با مردان استقبال می نماید و ارتباط با دوستان مونث خود را تنها برا یافتن فرصت های بیشتر برای یافتن مرد مورد نظرش ادامه می دهد. او بعد از ازدواج ارتباطش را دوستان مجردش قطع می نماید، چرا که برای زنان بدون شوهر چندان ارزشی قائل نیست.

مقاله: کهن الگوی هرا؛ شخصیت شناسی آرکتایپ ازدواج

این کهن الگو زن را از لحاظ عاطفی به مرد وابسته نموده و او را وامی دارد که اشتباهات و گناهان شوهر خود را به گردن دیگران بیاندازد. کهن الگوی هرا در برابر شکست خشمگین شده و کینه توزی باعث احساس قدرت در او می شود.

او به دانشگاه می رود تا شوهر بهتری پیدا کند. تحصیل برای او به خودی خود مهم نیست و صرفا از آن جهت که به او موقعیت اجتماعی می دهد و به ازدواج او یاری می نماید اهمیت دارد. در رشته هایی مثل خانه داری، آرایشگری، خیاطی، بازاریابی، تبلیغات، وکالت و … می توانند پیروز شوند.

او دست دارد دخترانش هم زود ازدواج نمایند و از همان کودکی برای آن ها به دنبال یک شوهر مناسب می شود.

او از دوران میانسالی خود راضی خواهد بود اگر متاهل باشد و رابطه زناشویی پایدار و پیروزی داشته باشد. مجرد بودن، طلاق یا بیو ه گی در این سال ها برایش بسیار آزاردهنده خواهد بود. در دوران پیری مرگ همسر زندگی او را بسیار سخت می نماید، چون هویت خود را ازدست می دهد. زن هرایی اگر دیگر کهن الگو ها را در خود پرورش نداده باشد با مرگ همسر خود افسرده شده و چون معاشرت های خود را با همه به جز همسر و دوستان متاهل او محدود نموده بود، اکنون دوستان زیادی ندارد.

منبع مقاله: کهن الگوی هرا؛ شخصیت شناسی آرکتایپ ازدواج

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1774

به "مقاله: کهن الگوی هرا؛ شخصیت شناسی آرکتایپ ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کهن الگوی هرا؛ شخصیت شناسی آرکتایپ ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید