معجزه فراوری در صورت های مالی؛ پتروشیمی غدیر رکورد 15 ساله زد

به گزارش آسمان فارس، سود ناشی از فراوری مازاد نسبت به سال گذشته پتروشیمی غدیر بیش از 580 میلیارد و سود فراوری بالاتر از ظرفیت اسمی معادل 370 میلیارد بوده است و این شرکت در سال مالی 1401 با شکستن تمامی رکوردهای تاریخی 15 ساله و با افزایش ظرفیت به مقدار 125 درصد نسبت به سال مالی 1400 و 111 درصد ظرفیت اسمی سال پر آشوب pvc سازها را با موفقیت به خاتمه رساند.

معجزه فراوری در صورت های مالی؛ پتروشیمی غدیر رکورد 15 ساله زد

آنالیز صورت های مالی پتروشیمی غدیر نشان می دهد که آنها با استراتژی تمرکز بر فراوری، توانسته اند مقدار سود خود را حفظ و حتی ارتقا دهند.

به گزارش جمهوریت ، این در حالی است که اگر نقایص موجود در مسیر فراوری در سال های گذشته، درسال 1401 نیز دست بر گریبان این شرکت می آویخت ممکن بود سال 1401 به تلخکامی برای این شرکت خاتمه پذیرد. خطری که حال می توان اظهار کرد از بیخ گوش این شرکت گذشته است.

افت قابل ملاحظه قیمت pvc از 2100 دلار به رقمی حدود 700 دلار آن هم برای اولین بار طی 20 سال گذشته، شوک بزرگی را به فراوری کنندگان این محصول وارد نمود اما با اتخاذ راهبرد فراوری بی وقفه، این خطر مدیریت شد و غدیر در سکوی اول پتروشیمی های فراوری کشور از لحاظ مقدار فراوری نهاده شد.

حسین صفاری با تجربه عمل کرد و بجای راه چاره آسان و متداول حفظ نقدینگی در بانک ها، سهام یکی از شرکت های بزرگ فراوری یوتیلیتی در عسلویه (دماوند انرژی) را خریداری نمود که در آینده ای نه چندان دور سود غیر عملیاتی چشمگیری را نصیب شرکت پتروشیمی غدیر می نماید و با توجه به سرعت توسعه دماوند انرژی دارایی های غدیر را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد که این خبر خوبی برای سهامداران این شرکت می تواند باشد.

بعلاوه سود سال مالی گذشته 1600 میلیارد بوده که با اعلام سود خالص 1400 میلیاردی برای سال 1401 با در نظر گرفتن سود سالانه حدود 180 میلیاردی ناشی از سرمایه گذاری در پتروشیمی دماوند این عدد معادل سود سال گذشته با وجود ریزش 70 درصدی نرخ های جهانی بوده است.

با نگاهی به شرایط دارایی ها و موجودی مواد این شرکت تعیین می شود بر خلاف سالهای گذشته و مسائل تامین مواد اولیه و مواد شیمیایی در بعضی از مواد استراتژیک موجودی این شرکت به دو برابر احتیاج یک سال رسیده است که با توجه به خرید ان اقلام در قیمتهای ارزی پایین تر در سال گذشته میتوان بهای تمام شده مطلوب تری در سال آینده انتظار داشت.

لازم به ذکر است سود ناشی از فراوری مازاد نسبت به سال گذشته پتروشیمی غدیر بیش از 580 میلیارد و سود فراوری بالاتر از ظرفیت اسمی معادل 370 میلیارد بوده است و این شرکت در سال مالی 1401 با شکستن تمامی رکوردهای تاریخی 15 ساله و با افزایش ظرفیت به مقدار 125 درصد نسبت به سال مالی 1400 و 111 درصد ظرفیت اسمی سال پر آشوب pvc سازها را با موفقیت به خاتمه رساند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2184

به "معجزه فراوری در صورت های مالی؛ پتروشیمی غدیر رکورد 15 ساله زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه فراوری در صورت های مالی؛ پتروشیمی غدیر رکورد 15 ساله زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید