فعالیت سی درصد شرکتهای دانش بنیان کشور در حوزه سلامت

به گزارش آسمان فارس، خبرگزاری خبرنگاران- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت گفت: از 5 هزار و 500 شرکت دانش بنیان کشور، هزار و 650 شرکت در حوزه سلامت فعالیت دارند.

فعالیت سی درصد شرکتهای دانش بنیان کشور در حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای دکتر فرید نجفی گفت: 109 شرکت از این تعداد پیروز به صادرات شده اند که 750 میلیون دلار درامد حاصل شده است.

وی با اشاره به راه اندازی 17 اتاق تمیز فعال در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: این زیر ساخت ها یک تحول و شتاب در حوزه فناوری فراهم می کند.

معاون پژوهش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روز جشن پژوهش گفت: رتبه ما در بخش های پژوهش در سال های اخیر رشد چشمگیر داشته، اما رتبه فناوری و اختراعات فاصله معناداری با رتبه های پژوهش دارد که نکته مهمی است که چقدر از تحقیقات ما به خلق ثروت و رفاه جامعه مربوط می شود که در بخش فناوری می تواند ترجمه شود.

وی افزود: رتبه تحقیقاتی و پژوهش کشور در اسکوپوس بین 8 تا 15 متفاوت است، اما رتبه دنیای ما بر اساس آخرین رتبه بندی 68 بوده که رتبه پایینی است و در شأن نام کشور ما نیست.

اقای دکتر نجفی گفت: حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم رسالتی مهم در این شرایط است، یکی از مهمترین مثال ها همین همه گیری کووید 19 است که نه تنها کشور ما بلکه در سراسر دنیا درگیر آن است چقدر دانش ما به حل این مشکل کمک کرد که نشانه آن تحقیقات و تبدیل آن به محصول است.

معاون تحقیقات و پژوهش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به رونمایی 9 محصول از 7 دانشگاه علوم پزشکی در روز جشن پژوهش گفت: این محصولات پروانه تجاری گرفته و تعدادی از آن ها نیز صادرات داشته اند.

آقای دکتر نجفی افزود: بحث تجاری سازی و فناوری محصولات یکی از مراحل مهمی است که هر دانشگاهی باید به دنبال آن باشد و این حلقه مفقوده را تکمیل کند.

گفتنی است؛ امروز در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت و در روز جشن پژوهش رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تبریز، کرمانشاه، اصفهان، شهرکرد، البرز و ساوه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط تصویری (ویدیو کنفرانس) از تعدادی تجهیزات پزشکی و دارو رونمایی کردند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1380

به "فعالیت سی درصد شرکتهای دانش بنیان کشور در حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سی درصد شرکتهای دانش بنیان کشور در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید