وضعیت بارداری در بیماران مبتلا به صرع، 2 تا 4 درصد ناهنجاری جنینی

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، دکتر پرویز بهرامی اضافه نمود: صرع یکی از شایعترین اختلال های سیستم عصبی مرکزی است که تاریخچه آن به 2 هزار سال قبل از میلاد می رسد.

وضعیت بارداری در بیماران مبتلا به صرع، 2 تا 4 درصد ناهنجاری جنینی

وی افزود: صرع سالانه بار سنگینی را چه از نظر روانی - اجتماعی و چه از بعد هزینه بر دوش افراد مبتلا و خانواده های آنان تحمیل می نماید.

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی صرع ایران اظهار کرد :کنترل و درمان صرع با توجه به شیوع بالای آن نیازمند آگاهی کامل و اطلاع رسانی است و از نظر جنبه های مختلف مانند تشخیص، آنالیز مناسب و درمان دقیق باید صورت گیرد.

به گفته وی، ضربه به سر می تواند منشا بروز صرع گردد.این بیماری اختلال در عملکرد و کارکرد مغز است و به عنوان بیماری تلقی نمی گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تجهیزات تخصصی نوار مغزی در کشور وجود ندارد گفت : در کشور مرکز جامع صرع درمانی وجود ندارد و لازم است که مرکزی برای درمان بیماران صرع ایجاد گردد .

به گفته وی، همچنین تجهیزات تخصصی صرع ، ابزار ویژه تشخیص و درمان phet در کشور وجود ندارد گخ باید این تجهیزات در اختیار پزشکان قرار گیرد تا مسائل بیماران صرع مرتفع گردد.

بهرامی یاد آور شد: مرکز جامع صرع درمانی در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی ، شیراز، مشهد و تبریز باید فعال گردد.

به گفته وی بعضی از بیماران برای انجام (پت) به خارج اعزام می شوند. پت در واقع نوعی تصویر برداری مغزی است که عملکرد بخش های مختلف مغز را نشان می دهد.

دبیر علمی و اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی صرع ایران با بیان اینکه زنانی که دچار صرع هستند می توانند فرزندان سالمی را به جهان بیاورند گفت : مصرف دارو منعی برای بارداری آنها نیست .

بهرانی شرح داد: از هر 100 بیمار مصروع حدود 96 تا 98 درصد آنها، فرزندان سالم به جهان می آورند.

به گفته وی، اگر در تمامی بارداری های سالم حدود یک تا دو درصد ناهنجاری جنینی داشته باشیم در بیماری صرع ممکن است 2 تا 4 درصد ناهنجاری جنینی وجود داشته باشد.

بهرامی در مورد علایم ابتدایی این بیماری شرح داد : خیرگی به یک نقطه ، پلک زدن مکرر و جا افتادن کلمات می تواند از علایم اولیه بیماری محسوب گردد و این بیماری می تواند از بدو تولد تا سنین مختلف فرد را درگیر نماید.

وی یادآور شد: در یازدهمین کنگره صرع مباحثی در مورد جراحی صرع و مسائل آن در ایران به مخاطبان ارایه می گردد و همچنین از تجهیزات تشخیصی و درمانی این بیمار نیز مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد. از دیگر محورهای مورد آنالیز در این کنگره می توان صرع مقاوم به درمان ، بارداری و صرع ، تغذیه و صرع ، درمان جراحی صرع ، توانبخشی در صرع ،اطفال ،جنبه های روانی و اجتماعی نام برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه نمود: میمهانانی از کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، لبنان و کشورهای اروپایی شرکت نموده اند .

به گفته وی، 120 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

یازدهمین کنگره انجمن صرع ایران در روزهای 8 تا 10 بهمن 93 در مرکز همایش رازی تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 469

به "وضعیت بارداری در بیماران مبتلا به صرع، 2 تا 4 درصد ناهنجاری جنینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بارداری در بیماران مبتلا به صرع، 2 تا 4 درصد ناهنجاری جنینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید