عکس ، سیل در هند و نپال با حداقل 4 میلیون بی خانمان و 189 کشته

به گزارش آسمان فارس، بارش شدید باران و وقوع سیل در دو کشور همسایه هند و نپال، حدود 4 میلیون بی خانمان و ده ها مفقود بر جا گذاشت و جان حداقل 189 نفر را گرفت.

عکس ، سیل در هند و نپال با حداقل 4 میلیون بی خانمان و 189 کشته

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب رودخانه براهماپوترا و باعث وقوع سیل مرگبار و ویرانگر در هند و نپال شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسیا 1، طبق اعلام مقام های هند و نپال، نزدیک به 4 میلیون نفر از مردم این دو کشور به دلیل سیل شدید ناشی از بارش های شدید باران بی خانمان شده اند.

طبق گزارش این رسانه، سیل ایالت آسام واقع در شمال شرقی هند و همچنین مناطق گسترده ای از نپال را نوردیده که در نتیجه آن تا کنون حداقل 189 نفر قربانی و ده ها تن مفقود شده اند.

بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب رودخانه براهماپوترا شده است. این رودخانه به طول 2900 کیلومتر سرچشمه آن دریاچه تالونگ تسو چین است و بعد از چین به هند و بنگلادش وارد شده و در نهایت به خلیج بنگال می ریزد.

به گفته مقام های هند، بیش از 2.75 میلیون نفر در ایالت آسام از اواخر ماه می تا به امروز و بر اثر سه موج سیل، بی خانمان شده و 79 نفر هم بر اثر سیل جان باخته اند.

کیشاب ماهانتا وزیر منابع آب در ایالت آسام به رویترز گفت: شرایط سیل همچنان حساس است چرا که سطح آب اغلب رودخانه ها بالاتر از میزان خطر است.

ایالت آسام علاوه بر مسائل ناشی از سیل که 25 منطقه از 33 منطقه آن را درگیر نموده است، با مسائل ناشی از همه گیری ویروس کرونا هم دست و پنجه نرم می نماید.

طبق آخرین خبرهای رسمی در هند، تا به امروز یکشنبه حدود 1.1 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 26826 تن جانشان را از دست داده اند.

بارش باران و سیل علاوه بر هند، مناطق جنوبی نپال را هم درگیر نموده و طبق گزارش ها جان 110 نفر را گرفته و 100 تن دیگر را زخمی نموده است.

سیل و رانش زمین در نپال باعث تخریب گسترده منازل، راه ها و پل ها شده و تعداد زیادی بی خانمان بر جای گذاشته است. یک مقام وزارت کشور نپال به نام موراری واستی به خبرنگاران اظهار داشت، با توجه به مفقود بودن 48 نفر و احتمال ضعیف نجات پیدا کردن آنها، تعداد تلفات سیل افزایش خواهد یافت.

هواشناسی نپال هم با تاکید بر اینکه انتظار می رود ظرف 4 روز آینده بارش شدید باران در نپال ادامه یابد، از مردم این کشور خواسته هوشیاری خودشان را در برابر احتمال ریزش زمین و سیل بالا ببرند و احتیاط نمایند.

با توجه به بارش شدید باران طی ماه های ژوئن و سپتامبر، رانش زمین و سیل در نپال و ایالت آسام هند موضوعی مسبوق به سابقه است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1114

به "عکس ، سیل در هند و نپال با حداقل 4 میلیون بی خانمان و 189 کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، سیل در هند و نپال با حداقل 4 میلیون بی خانمان و 189 کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید