عسکری: تورنمنت تکواندو صوفیه غافلگیرم کرد، از هوگوهای مورد استفاده در ایران ضربه می خوریم

به گزارش آسمان فارس، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: تصور من پیش از تورنمنت صوفیه این بود که این مسابقات مانند تورنمنت های بین المللی معمولی است، اما غافلگیر شدم.

عسکری: تورنمنت تکواندو صوفیه غافلگیرم کرد، از هوگوهای مورد استفاده در ایران ضربه می خوریم

فریبرز عسکری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص برگزاری تورنمنت بین المللی تکواندو بلغارستان گفت: بعد از حدود 14 ماه دوری از مسابقات توانستیم در این رقابت ها حضور داشته باشیم. تصور من پیش از حضور در مسابقات مانند تورنمنت های بین المللی معمولی بود که مسابقات چندان سنگین نیست و محک خوبی برای ما است. بر همین اساس در جهت و زمان بندی حرکت تیم ملی انجام تمرینات سنگین قرار نداشت و برای تورنمنت های معمولی تمرینات خوبی داشتیم، اما واقعاً با برگزاری مسابقات غافلگیر شدم.

وی شرح داد: نفرات خوبی در این مسابقات حضور داشتند و سطح کمی و کیفی خیلی بالا بود. نفرات المپیکی و نفراتی که در جهت المپیک حضور دارند در این رقابت های حضور داشتند. برخی کشورها با توجه به اینکه از لحاظ زمان بندی تمرینات جلوتر بودند از لحاظ بدنی از ما آماده تر بودند. در مجموع مسابقات خیلی خوب و سنگینی را شاهد بودیم و بچه ها با تمریناتی که در این زمان داشتند، مسابقات خیلی خوبی را انجام دادند. ملی پوشانی که رقابت های خود را واگذار کردند یا به خاطر یک ضربه بود یا در راند طلایی باختند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص عملکرد مردانی گفت: سجاد مردانی در این مسابقات الکساندر باخمن حریف مستقیم المپیکی از آلمان را شکست داد و مقابل حریف اسپانیایی که حریف خوبی بود با نتیجه 7 بر 5 و با یک ضربه باخت، اما بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشت و از او راضی هستم.

عسکری راجع عملکرد سایر تکواندوکاران بیان نمود: مهران برخورداری بازی خیلی خوب و قرصی را مقابل نایب قهرمان 2019 جهان انجام داد و در امتیاز طلایی مغلوب حریف خود شد. اگر کسی بازی ها را دیده باشد متوجه می شود که ما از هوگوهای مورد استفاده در ایران لطمه می خوریم، هر چند دور آخر برگزاری مسابقات لیگ تکواندو هوگوها به هوگوهای این مسابقات نزدیک شده بود. هوگوهای ما با هوگوهای بین المللی فاصله دارد و بچه ها ما آنقدر با هوگوهای داخلی مسابقه دادند که هر چقدر به تنه ضربه می زنند امتیاز نمی آمد.

وی اضافه کرد: مهران برخورداری نیز انصافاً سوار بازی بود، اما به خاطر نوع امتیازگیری از این هوگوها در امتیاز طلایی مغلوب حریف خود شد. امیرمحمد بخشی و حسین لطفی دو جوان ما خیلی خوب کار کردند و با شکست تمام حریفان خود به مدال طلا دست یافتند. بخشی در بازی های نیمه نهایی پیروز به حریف اسپانیایی شد که در مسابقات جهانی مغلوب او شده بود و در مجموع بازی های خوبی انجام داد. سروش احمدی در زمین گم بود و در بازی اول نتوانست خود را با شرایط وفق بدهد و اگر این بازی را برده بود، به مراحل بالاتر می رسید. فکر می کنم دوری 14 ماهه روی سروش اثر گذاشته و در زمین گم بود و 15 بر 14 مغلوب حریف خود شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان گفت: در مجموع این مسابقات محک خوبی برای بازیکنان و عملکرد آنها قابل قبول بود و من راضی بودم. سبک جدیدی از مسابقات را دیدیم که شاید مدت ها با ما باقی بماند. بچه ها در اتاق گرم می کردند و وارد یک سالن کوچک می شدند که فقط داور، ورزشکار و مربی بودند. در کل شرایط عجیب و غریبی و مانند شرایط اردویی ما بود. بچه ها تا به حال با این سبک مسابقه نداده بودند و برای ما تازگی داشت، اما اروپایی ها به دلیل برگزاری تورنمنت های بیشتر تجربه داشتند.

عسکری در خصوص زمان آغاز اردوی تیم ملی بعد از بازگشت به ایران گفت: بعد از بازگشت از 7 فروردین با تست مجدد تمرینات را در قرنطینه آغاز می کنیم. تورنمنت صوفیه افق های جدیدی را برای ما روشن کرد. هر چند هنوز به آمادگی جسمانی لازم برای مسابقات رسمی نرسیدیم و در جهت حرکت هستیم. اگر با آمادگی سایر تیم ها می آمدیم قطعاً شرایط بهتری برای ما رقم می خورد. زمان بندی خاص خود را داریم و خود را برای قهرمانی آسیا و المپیک آماده می کنیم. مسابقات بلغارستان دستاوردهای خوبی برای ما داشت و به اهداف خود رسیدیم و چشم اندازی هایی نیز برای ما داشت تا طراحی تمرین و برنامه ها را براساس آن پیش ببریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1556

به "عسکری: تورنمنت تکواندو صوفیه غافلگیرم کرد، از هوگوهای مورد استفاده در ایران ضربه می خوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسکری: تورنمنت تکواندو صوفیه غافلگیرم کرد، از هوگوهای مورد استفاده در ایران ضربه می خوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید