دین محمدی: ستاره های ایرانی اهل چالش سخت نیستند

به گزارش آسمان فارس، سیروس دین محمدی اعتقاد دارند که ستاره های ایران اهل درگیری و زندگی سخت در باشگاله های بزرگ اروپا نیستند.

دین محمدی: ستاره های ایرانی اهل چالش سخت نیستند

فوتبال ایران مدت هاست ناتوان از صدور ستاره به یک لیگ معتبر شده است. برای بررسی این نقصان و مشکل سراغ سیروس دین محمدی ،بازیکن سابق فوتبال کشورمان رفتیم که سابقه حضور در بوندس لیگا را دارد.

***

چرا فوتبال ایران مدت هاست نتوانسته ستاره ای را به یکی از لیگ های معتبر اروپایی صادر کند؟ ریشه این مشکل در کجاست؟

- من تعجب می کنم چرا بازیکنان ما به لیگ های ضعیف اروپایی می فرایند. قبلاً ما در لیگ های معتبر فوتبال اروپا نظیر آلمان، اسپانیا و ایتالیا بازیکن داشتیم اما حالا بازیکنان ما سر از لیگ های درجه سوم اروپا سر درمی آورند. شاید کیفیت بازیکنان ما نسبت به ستاره های بقیه تیم ها پایین تر آمده و یا شاید آنها اصلاً پیشنهادی از تیم های مطرح نداشتند و چاره ای جز انتخاب لیگ های درجه 3 و تیم های معمولی ندارند.

مشکل مالی، مشکل سیاسی یا سایر موارد را در عدم حضور بازیکنان مان در لیگ های درجه یک دخیل نمی دانید؟

- نه، من فکر نمی کنم مسائلی که مطرح کردید در انتخاب بازیکنان ما دخیل باشد. هر بازیکنی آرزو دارد که به تیم های بزرگ اروپایی برود. ما هم قبلاً ستاره های زیادی نظیر دایی، مهدوی کیا و باقری و چند ستاره دیگر را داشتیم که سال ها در تیم های اروپایی درجه یک بازی می کردند اما چند سالی است که نشانه ای از تکرار درخشش ستاره های مان در تیم های بزرگ نداریم. در مورد بیرانوند هم فکر می کنم دلیل پیشنهاد مالی خوب ارائه شده از سوی تیم بلژیکی او را به عقد قرارداد با آنتورپ مجاب کرده.

حضور در لیگ های معتبر اروپایی چه الزاماتی دارد؟

- بازی در تیم های بزرگ و لیگ های معتبر می طلبد که بازیکن از لحاظ روحی-روانی در شرایط بالایی باشد و خودش را آماده روبروه با مسائل سخت و چالش های مختلف کند اما شاید بازیکنان ما نمی خواهند خودشان را در دردسر بیندازند و یا به قولی نمی خواهند خودشان را با چالش های بزرگ روبرو سازند.

اما ما شاهدیم که بازیکنان سایر تیم های آسیایی در تیم های بزرگ اروپایی و در تیم هایی نظیر تاتنهام یا لیورپول بازی می کنند.

- بله، متأسفانه ما بازیکنی در تیم های بزرگ نداریم و باید از این بابت افسوس و حسرت بخوریم که چرا ستاره ای از فوتبال ایران در کشورهای مطرح حضور ندارد. البته من خودم هم تعجب می کنم چرا بازیکنی از ایران در تیم های بزرگ حضور ندارد چراکه بالاخره ما در دو جام دنیای قبلی حضور متوالی داشتیم و بازیکنان ما در بزرگترین ویترین فوتبال دنیا حضور داشتند، اما با این وجود بازیکنی از تیم ملی ما در تیم های بزرگ حاضر نشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 963

به "دین محمدی: ستاره های ایرانی اهل چالش سخت نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دین محمدی: ستاره های ایرانی اهل چالش سخت نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید