طرح پایش سلامت روان در دانشگاه فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد

به گزارش آسمان فارس، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: با شروع سال تحصیلی، برنامه جامع سنجش سلامت روان دانشجویان برگزار خواهد شد.

طرح پایش سلامت روان در دانشگاه فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، رضا مهدی با اشاره به اینکه با شروع سال تحصیلی، برنامه جامع سنجش سلامت روان دانشجویان شروع خواهد شد گفت: تهیه شناسنامه سلامت در هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه اولویت مهمی برای مراکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در این طرح آنالیز های جامع در مورد مسائل جسمانی نظیر وضعیت بینایی، شنوایی، بهداشت دهان، نوع تغذیه، مصرف دخانیات و مسائل روان نظیر اختلالات روانی، افکار خودکشی، آسیب به دیگران، مسائل اقتصادی، در دانشجویان انجام می گیرد.

معاون دانشجویی فرهنگی ادامه داد: پایش سلامت روان در مرحله اول نوعی غربالگری است که در آن دانشجویان دارای مسائل خاص شناسایی و در جهت درمانی مناسب خود قرار می گیرند و در مرحله دیگر به مسوولان امر یاری می نمایند تا برنامه ریزی مناسب در جهت پیشگیری و کاهش مسائل موجود اقدام نمایند و دانشجویان که قشر مولد جامعه هستند را به سوی سلامتی سوق دهند.

به گفته این مقام مسوول دانشگاه فنی وحرفه ای از سال 1396 اقدام به انجام طرح پایش سلامت روان دانشجویان نموده و در سال 1398 نیز با ورود دانشجویان جدید این طرح با کیفیت بالاتری اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 471

به "طرح پایش سلامت روان در دانشگاه فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پایش سلامت روان در دانشگاه فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید