شخصیت شناسی از روی رژیم غذایی ؛ افراد گوشتخوار و گیاهخوار چه نوع شخصیتی دارند؟

به گزارش آسمان فارس، نتایج تحقیقات نو پژوهشگران نشان می دهد خوردن گوشت زیاد نشانه برونگرا بودن است. در این میان، گیاهخواران و وگان ها بیشتر محتمل است که درونگرا باشند.

شخصیت شناسی از روی رژیم غذایی ؛ افراد گوشتخوار و گیاهخوار چه نوع شخصیتی دارند؟

به گزارش خبرنگاران، یافته های تازه پژوهشگران نشان می دهد افراد متمایل به گوشتخواری، بیشتر برونگرا هستند و گیاهخواران تمایلات درونگرایانه تری نسبت به عاشقان گوشت دارند. البته طی این مطالعات تعیین شد گیاهخواران لاغرتر از همسالان گوشتخوار خود هستند؛ این تفاوت وزن احتمالا به این علت است که اجتناب از غذاهای حیوانی باعث کاهش مصرف چربی و قند می گردد.

  • 50 ساله هایی که گوشت دوست دارند بخوانند

دکتر ورونیکا ویت، یکی از نویسندگان مطالعه فوق خاطرنشان کرد: دقیقاً مطمئن نیست که چرا گیاهخواران بیشتر درونگرا هستند. وی در این رابطه گفت: موضوع فوق می تواند به این علت باشد که افراد درونگراتر تمایل به عادات غذایی محدودتر دارند یا به علت عادات غذایی که دارند از نظر اجتماعی جداترند.

این نتایج حاصل از مطالعه 8943 نفر در آلمان است که به همراه سایر معیارها تحت آزمایش شخصیتی قرار گرفتند. محققان انتظار داشتند که بین رژیم غذایی و روان رنجوری ارتباط پیدا نمایند، اما این ارتباط به طور مشهود وجود نداشت.

دکتر ویت در این رابطه گفت: تحلیل های قبلی نشان داده بود که افراد عصبی معمولاً بیشتر از گروه های خاصی از غذاها اجتناب نموده و رفتار محدودتری دارند. ما در اینجا فقط بر روی اجتناب از محصولات حیوانی تمرکز کردیم و نتوانستیم هیچ ارتباطی را بین رژیم غذایی و مسائل روانی مشاهده کنیم. البته طی مطالعات پیشین تعیین شده بود افرادی که روان رنجور هستند بیشتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار دارند و از سوی دیگر، بعضی تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاه با افسردگی مرتبط است. با این حال، هیچ مدرکی در این مورد طی مطالعه فعلی به دست نیامد.

دکتر ویت درباره این مساله گفت: این امکان وجود دارد که در تحلیل های قبلی عوامل دیگری از جمله شاخص توده بدنی یا ویژگی های شخصیتی شاخص که با افسردگی مرتبط هستند، نتایج را مبهم نموده باشند.

اویلن مداوار (شرپرست این تیم مطالعاتی) در رابطه با یافته های فوق می گوید: آنالیز های ما به طور تعیین نشان داد وزن افراد گیاهخوار از افراد گوشتخوار کمتر است و احتمالا علت موضوع فوق، این باشد که رژیم غذایی گوشتخواری در بعضی موارد بیش از حد غنی از چربی و قند بوده و چاق نماینده هستند.

شایان ذکر است که افرادی که عمدتاً غذاهای گیاهی می خورند ممکن است انرژی کمتری جذب نمایند که این مساله نیز در لاغری آن ها موثر است.

توضیح کامل این مطالعه در مجله تخصصی Nutrients منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2066

به "شخصیت شناسی از روی رژیم غذایی ؛ افراد گوشتخوار و گیاهخوار چه نوع شخصیتی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت شناسی از روی رژیم غذایی ؛ افراد گوشتخوار و گیاهخوار چه نوع شخصیتی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید