سیل 70 درصد باغات موز جنوب سیستان وبلوچستان را تخریب نموده است

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: سیل کم سابقه دیماه امسال و طغیان سهمگین رودخانه ها 70درصد باغات موز در شهرستان های کنارک، چابهار وسرباز را تخریب نموده و بیش از 104میلیارد تومان به این باغات خسارت تحمیل کرد.

سیل 70 درصد باغات موز جنوب سیستان وبلوچستان را تخریب نموده است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

امان ا...طوقی دوشنبه 7 بهمن ماه در بازدید از باغ های موز استان اضافه نمود: سطح زیر کشت موز در استان 5 هزار هکتار بوده که در اثر بارندگی های 20و21دیماه به 3500هکتار از باغات موز بین 10 تا 100 درصد خسارت وارد شده است.

وی بیان نمود: بیش از 60درصد باغات موز خسارت دیده بالای 50 درصد آسیب دیده اند و با توجه اهمیت احیای باغات میوه های گرمسیری که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه دارد سازمان جهادکشاورزی بازسازی باغات موز در جنوب استان را با مرمت جاده های دسترسی به مزارع، رسوب برداری از سطح باغات و تسطیح وآماده سازی باغات برای کشت مجدد نهال شروع نموده است.

سرپرست معاونت بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در مورد تهیه نهال مورد احتیاج برای احیای موزستان ها نیز گفت: بخشی از نهال ها از پاجوش های موجود وبخشی هم نهال کشت بافتی که توسط مراکز تحقیقاتی سطح استان و کشور فراوری می گردد تامین و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

طوقی توضیح داد: سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان با همکاری قرارگاه قدس سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و کشاورزان با بکارگیری گیری ماشین آلات سنگین در حال احیا و بازسازی باغات موز می باشد.

سرپرست معاونت بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با 5 هزار هکتار موزستان و فراوری 120هزار تن موز بیش از 25درصد موز مورد احتیاج کشور را تامین می کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 748

به "سیل 70 درصد باغات موز جنوب سیستان وبلوچستان را تخریب نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل 70 درصد باغات موز جنوب سیستان وبلوچستان را تخریب نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید