سرانجام کانسپت کراس اسپورت فولکس واگن تولید شد

به گزارش آسمان فارس، اوایل سال گذشته که برخی نمونه های شاسی بلند چینی دامای به بازار ایران پای گذاشت، همه منتقدان را میخکوب کرد. به غیر از طراحی داخلی و خارجی خودرو که از روی کانسپت کراس اسپورت فولکس واگن تقلید شده بود، همه چیز در این خودرو عالی بود و کیفیتی بالاتر از سطح معمول خودروهای چینی را داشت. حالا اما فولکس واگن در پاسخ به این حرکت دامای، نسخه اصلی و تغییریافته شاسی بلند کراس اسپورت را در آمریکای شمالی روانه بازار مصرف کرده تا به این ترتیب سومین عضو خانواده اطلس در این قاره راه خود را برای موفقیت آغاز کند.

سرانجام کانسپت کراس اسپورت فولکس واگن تولید شد

مروری روی وعده سازنده آلمانی نشان می دهد اطلس کراس اسپورت درست مطابق برنامه فولکس واگن معرفی شده است. خودرویی که نسبت به برادر اصلی خود 7.1 سانتی متر کوچک تر و البته 5.8 سانتی متر نیز کم ارتفاع تر است. نکته جالب در مورد این خودرو اینجاست که فاصله محوری هنوز بدون تغییر باقیمانده و این یعنی فولکس واگن اطلس جدید با 3165 لیتر فضای سرنشین و 1141 لیتر فضای قسمت بار به عنوان یک کراس اور جادار و اسپورت به بازار آمریکا فرستاده شده است.

برای فهم ابعاد گنجایش این خودرو البته نباید به این اعداد بسنده کرد چرا که با خواباندن صندلی های عقب، این فضا تا 2203 لیتر نیز افزایش پیدا می کند. مدیر اجرایی فولکس واگن در آمریکا می گوید نسخه جدید بعد از موفقیت نمونه هفت صندلی اطلس آمد تا شانس بزرگ ترین خودروساز اروپا را در آمریکا برای موفقیت افزایش دهد.

از نقطه نظر استایل و دیزاین، فولگس واگن اطلس کراس اسپورت کمی پویاتر و جسورتر از نسخه کانسپت به چشم می آید؛ گرچه اضافه شدن ریزه کاری هایی مانند نوار کروم براق کمی به ویژگی های لوکس گرایانه آن نیز اضافه کرده است. شرکت با حفظ سنت طراحی اصلی کمی روی چراغ ها، رکاب ها و البته قاب شیشه ها وسواس به خرج داده و نمای کلی این کراس اوور را خواستنی تر کرده است.

گفته می شود برای این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته خواهد شد. اولی پیشرانه ای 276 اسب بخاری و شش سیلندر با آرایش وی شکل است و دیگری نسخه ای کوچک تر با 235 اسب بخار قدرت و چهار سیلندر که از توربوشارژ استفاده می کند. خوشبختانه هر دو مدل با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک راهی بازار می شوند ضمن آنکه فولکس واگن این سری را در نسخه R-Line با تزئینات ظاهری بهتر، موتوری قوی تر و رینگ و لاستیک 21 اینچی به خریداران تحویل می دهد.

فولکس که سری کراس اسپورت را در محدوده قیمتی 38 تا 59 هزار دلار در هشت تریم مختلف عرضه می کند، طبق اعلام مجله آمریکایی درایو (thedrive) تاکنون 2.6 میلیارد دلار در کارخانه چاتانوگا (Chattanooga assembly facility) واقع در ایالت تنسی هزینه کرده و قرار است با کمک 3800نفر کارگر، از محصولات تولیدی این کارخانه برای پوشش کل بازار آمریکای شمالی استفاده کند.

منبع: دیوار
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 629

به "سرانجام کانسپت کراس اسپورت فولکس واگن تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام کانسپت کراس اسپورت فولکس واگن تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید