سایه سیاه اُمیکرون بر سر قاره سبز؛ احتمال مرگ ده ها هزار انگلیسی در 5 ماه آینده

به گزارش آسمان فارس، یک مطالعه تازه نشان داد، اگر محدودیت های بیشتر برای مقابله با کرونا اتخاذ نشود، سویه اُمیکرون می تواند تا سرانجام آوریل 2022 ده ها هزارانگلیسی دیگر را قربانی کرونا کند.

سایه سیاه اُمیکرون بر سر قاره سبز؛ احتمال مرگ ده ها هزار انگلیسی در 5 ماه آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مدل سازی تازه نشان می دهد که سویه اُمیکرون کرونا می تواند تا خاتمه آوریل (فروردین آینده) باعث مرگ ده ها هزار نفر در انگلیس گردد.

محققان انگلیسی گفتند، سویه تازه که احتمالاً مُسری تر است، در خوش بینانه ترین سناریو تا 30 آوریل 2022 می تواند باعث مرگ 24000 نفر گردد و در بدبینانه ترین سناریو نزدیک به 75000 فوتی در این کشور را رقم بزند.

دکتر روزانا بارنارد از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن که به صورت مشترک سرپرستی این تحقیق را برعهده داشت، گفت: در خوش بینانه ترین سناریوی ما، تأثیر اومیکرون در اوایل سال 2022 با اقدامات کنترلی ملایم مانند کار از خانه کاهش می یابد.

وی در بیانیه ای اضافه کرد: با این حال، بدبینانه ترین سناریوی ما نشان می دهد که ممکن است مجبور باشیم محدودیت های سخت گیرانه تری را تحمل کنیم تا اطمینان حاصل گردد که سرویس سلامت همگانی (NHS) با بار غیرقابل تحمل روبرو نخواهد شد. زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و واکسن تقویتی حیاتی است، اما ممکن است کفایت نکند.

نوع دلتا در حال حاضر در سراسر اروپا توسعه یافته و باعث ایجاد تازهترین موج در سراسر قاره سبز شده است. سازمان دنیای بهداشت ماه گذشته به علت تعداد زیاد جهش های نگران کننده امیکرون، آن را سویه نگران کننده طبقه بندی کرد.

به گزارش یورو نیوز، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفته مطالعات نشان می دهد که انتقال آن مؤثرتر از نوع دلتا است. آن ها بعلاوه تخمین می زنند که سویه تازه می تواند به سویه غالب ویروس تبدیل گردد و تا اواسط دسامبر بیش از 50 درصد از کل ابتلاها را تشکیل دهد.

بدبینانه ترین سناریویی که به وسیله محققان مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد نشان داد که اوج پذیرش بیماران در بیمارستان های انگلیس حدود دو برابر بیشتر از ژانویه 2021 خواهد بود.

دکتر نیک دیویس از مرکز مدل سازی ریاضی بیماری های واگیر دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن می گوید: این ها تخمین های اولیه هستند، اما نشان می دهند که امیکرون به سرعت با دور زدن واکسن ها تا حد زیادی در حال پیشی گرفتن از دلتاست.

طبق این گزارش، نتایج این مدل سازی آماری هنوز به وسیله دیگر متخصصان این حوزه آنالیز نشده و به صورت پیش چاپ منتشر شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته چند اقدام تازه را برای مقابله با شیوع کرونا اعلام نمود و خواهان ارائه گواهی واکسن برای دسترسی به بعضی مکان های عمومی شد. دولت انگلیس بعلاوه از دوشنبه (فردا) دستورالعمل کار از خانه را مجدداً اعلام خواهد نمود.

محققان انگلیسی روز شنبه گفتند که اگر هیچ تدابیر اضافی فراتر از این اجرا نگردد، در خوشبینانه ترین سناریو همچنان 2000 بستری روزانه در بیمارستان وجود خواهد داشت.

سازمان دنیای بهداشت روز چهارشنبه اعلام نمود که سویه تازه ویروس کرونا موسوم به امیکرون تا به امروز در 57 کشور دنیا شناسایی و ردیابی شده است.

سویه تازه ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد.

سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد که جهش های موجود در سویه امیکرون فعالیت های خنثی کننده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد. با این حال سازمان دنیای بهداشت بعلاوه گفته که به اطلاعات بیشتری برای معین مقدار اثربخشی واکسن ها علیه سویه امیکرون احتیاج است.

تا به امروز نیز دست کم 15 کشور اروپایی، ابتلا به سویه امیکرون را ثبت نموده اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه های آینده، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم امسال میلادی، به طور میانه روزانه 359 هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده، این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست امسال میلادی 241 هزار ابتلا در روز بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1874

به "سایه سیاه اُمیکرون بر سر قاره سبز؛ احتمال مرگ ده ها هزار انگلیسی در 5 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سیاه اُمیکرون بر سر قاره سبز؛ احتمال مرگ ده ها هزار انگلیسی در 5 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید