ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور محقق شد

به گزارش آسمان فارس، طراحی و فراوری لوازم پزشکی با حمایت از شرکت های دانش بنیان این حوزه رونق تازه ای گرفته و براساس آمار ارائه شده سهم شرکت های دانش بنیان از فراوری تجهیزات پزشکی افزایش یافته است.

ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور محقق شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان پایا فناوران فردوسی یکی از شرکت هایی است در زمینه فراوری چندین نوع از اسکنر های پا فعالیت دارد.

سجاد رحمن پور مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، درباره فراوریات این شرکت گفت: اسکنر فشار کف پا، اسکنر سه بعدی پا، اسکنر سه بعدی کف پا، دستگاه تحلیل گام، دستگاه ساخت کفی و دستگاه سنجش قامت در این شرکت فراوری می گردد.

این فعال فناور درباره محصول اسکنر فشار کف پا شرح داد: 3 تست استاتیک، دینامیک و تعادل توسط اسکنر فشار کف پا توسط این دستگاه انجام می گردد؛ که با استفاده از 2288 سنسور و سرعت 100 فریم بر ثانیه با استفاده از اسکنر فشار دینامیک به کار رفته در این دستگاه فشار کف پا اندازه گیری می گردد.

وی ادامه داد: با استفاده از نرم افزار این دستگاه اطلاعاتی کامل از بیماران به دست خواهد آمد، و نوع قوس کف پا به این طریق تشخیص داده می گردد؛ و با استفاده از CoP Line نحوه گام برداشتن مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از پروفایل فشار خروجی، نقاط پرفشار کف پای بیمار بررسی می گردد.

رحمن پور همچنین گفت: این دستگاه به راحتی قابل حمل و نقل است و می توان از آن در چند کلینیک، جهت مقاصد غربالگری و یا انتقال به اتاق بیماران در بیمارستان ها استفاده کرد.

این فعال فناور اضافه نمود: یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه رزولوشن بالای آن است به طوری که استفاده از 2288 سنسور باعث شده است تا کاربر بتواند تصویری با جزئیات بالا از فشار کف پای بیمار بدست آورد. این رزولوشن بالا باعث می گردد تا نقاط پرفشار کف پای بیمار با دقت بالایی به دست آید.

رحمن پور بیان نمود: بررسی گیت با استفاده از 100 فریم بر ثانیه باعث می گردد تا تعداد نمونه برداری بیشتری در حالت گام برداشتن انجام گردد و تحلیل کامل تری از مسائل احتمالی پای بیمار به دست آید.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی کشور و همچنین مراکز درمانی و بیمارستان های کشور از این دستگاه استفاده می نمایند.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال زایی اجرا شده در شرکت تحت مدیریت اش گفت: با فراوری این محصولات برای 25 نفر شغل ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 821

به "ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اسکنر سه بعدی کف پا در کشور محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید