ساحل گناوه باز هم به لکه های نفتی آلوده شد

به گزارش آسمان فارس، ساحل بندر گناوه، از نقاط گردشگرپذیر جنوب ایران که هفته گذشته از لکه های نفتی پاک سازی شده بود دوباره به این مواد آلوده شده است.

ساحل گناوه باز هم به لکه های نفتی آلوده شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه، استان بوشهر دوشنبه 13 مرداد با تائید آلودگی نفتی مجدد ساحل این بندر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لکه های نفتی براثر مد دریا به ساحل و خشکی این بندر می آید و به صورت خمیر به ماسه های ساحلی می چسبد.

هم اکنون در حال پیگیری چگونگی جمع آوری این لکه ها به وسیله اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر هستیم.

به محض اطلاع از آلودگی نفتی با کارشناسان اداره کل بندر و دریانوردی تماس گرفته شد و قرار است آن ها امروز به این بندر عزیمت نمایند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: علت و منشأ آلودگی نفتی مجدد ساحل این بندر که بیشتر از قبل است، توسط کارشناسان اداره کل بندرودریانوری آنالیز و نتایج آن اعلام خواهد شد.

عملیات پاک سازی و جمع آوری لکه های نفتی خمیر مانند چسبیده به ماسه های ساحلی گناوه هفته گذشته با همکاری و مشارکت شرکت نفت فلات قاره بهرگان، اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر، حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد این شهرستان انجام شد.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال به ویژه ماه های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هم وطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پر کردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان ازجمله شنا کردن در فصل تابستان تبدیل شده است که سرازیرشدن لکه های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم در بر خواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 110 کیلومتر نوار ساحلی در کنار تأسیسات مهم نفتی و در جهت خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1143

به "ساحل گناوه باز هم به لکه های نفتی آلوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل گناوه باز هم به لکه های نفتی آلوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید