رشد خزنده کرونا زنگ خطری که باید جدی گرفته گردد

به گزارش آسمان فارس، داستان کووید 19 در کشورمان مانند سریال هایی با موضوعات تکراری شده است! حداقل سه موج افزایشی بیماری را از ابتدای همه گیری در کشورمان داشتیم که هربار با برنامه ریزی و اعمال محدودیت های سخت از طرف ستاد ملی کرونا و البته با جان فشانی کادردرمان به طور نسبی کنترل شده است.

رشد خزنده کرونا زنگ خطری که باید جدی گرفته گردد

ولی به محض اعلام اخبار امیدبخش مبنی بر کاهش ابتلا، بستری و مرگ ومیر و به تبع آن کاهش محدودیت ها، ماسک ها ناپدید، مجددا رستوران ها باز، دورهمی ها بیشتر و مردم دلتنگ سواحل شمال و جنوب می شوند!

تخمین زده می گردد کمتر خانواده ایرانی در اطراف خود بیمار کرونایی نداشته و شاید هم داغدار نشده باشد ولی با کمال تعجب کووید 19 هنوز هموطنان ما را قانع ننموده که مهمان ماندگار است.

ترس ما پزشکان از زمانی است که واکسن در کشورمان توزیع گردد و همان، عامل از بین رفتن حداقل احتیاط باشد.

در موج اول کووید 19 همه غافلگیر شدیم و چند هفته طول کشید تا خودمان را پیدا کردیم ولی در حال حاضر که ابعاد وحشتناک این بیماری تعیین شده تکرار رفتارهای پرخطر قطعا شجاعت نیست.

مقامات مسؤول ستاد ملی کرونا در هفته های اخیر بارها گوشزد نموده اند فریب آمار فعلی را نخورید و جانب احتیاط را رها نکنید؛ نکته ای که اهمیت آن را با افزایش زیرپوستی آمار مبتلایان در چند روز گذشته حس می کنیم.

تعداد شهرهای قرمز کشور که هفته قبل چهار شهر بود، در اعلام رسمی وزارت کشور به عدد 10 رسیده است. با ادامه فرایند فعلی رسیدن تعداد مرگ ومیر به اعداد سه رقمی ماه های پیش بعید نخواهد بود.

هیچ کدام از کشورهایی که واکسیناسیون در سطح گسترده را آغاز نموده اند، پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی را رها ننموده اند؛ بنابراین ما هم چاره ای جز رعایت شیوه نامه های مقابله با کووید 19 نخواهیم داشت؛ راهکاری که به نظر می رسد جز از جهت اعمال روش های سختگیرانه موفقیت آمیز نخواهد بود.

با در پیش بودن تعطیلات آخر سال، باید از اکنون به فکر باشیم و اگر محدودیت ها را بیشتر نمی کنیم، کاهش هم ندهیم.

دکتر علیرضا فاطمی - متخصص بیماری های عفونی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1508

به "رشد خزنده کرونا زنگ خطری که باید جدی گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد خزنده کرونا زنگ خطری که باید جدی گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید