راهنمای سفر به پنانگ مالزی

به گزارش آسمان فارس، برای سفر به مالزی فراموش نکنید که این کشور فقط به جاذبه های شهری ختم نمیشود و جذابیت های طبیعی مالزی هم بسیار برای گردشگران جهان شناخته شده و محبوب است، در ادامه با جزیره  پنانگ مالزی آشنا خواهیم شد.

راهنمای سفر به پنانگ مالزی

اگر به تور مالزی میروید به جزیره پنانگ هم سری بزنید، پنانگ جزیره بسیار زیبایی است در شمال غربی کشور مالزی است و همچون بهشت جنگل های استوایی می ماند. جاذبه های طبیعی و تاریخی جزیره پنانگ در کنار هم سبب شده اند تا این جزیره همچون ستاره ای در آسیای شرقی بدرخشد. اکثر جاذبه های گردشگری این جزیره، درون شهر مرکزی جرج تاون قرار گرفته،‌ که جزو میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

ایالت کوچکی به نام پنانگ یا پینانگ در کشور مالزی قرار دارد که از لحاظ جغرافیایی در ساحل شمال غربی این کشور واقع شده است. مساحت پنانگ 1046 کیلومترمربع بوده و به عبارتی می تواند دومین ایالت کوچک مالزی به شمار بیاید. جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2017 انجام شده، 1,746,300 نفر بوده است. پنانگ یکی از شهرهای توریستی و جذاب تور مالزی است.

اطلاعات ضروری پنانگ

اختلاف ساعت با تهران4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
زبان رسمیمالایی
واحد پولرینگیت

هر رینگیت= 7995 ریال

نوع برق شهریبرق شهری در مالزی 240 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع G است.
کد کشور+60
شماره‌های اضطراریپلیس و آمبولانس 999، با موبایل 112

آتش‌نشانی و امداد و نجات 994، با موبایل 112

جهت رانندگیچپ
فرودگاه‌های بین‌المللیفرودگاه بین‌المللی پنانگ

آب و هوای پنانگ

در ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر و نوامبر، وضعیت آب و هوا در پنانگ در مطلوب‌ترین شرایط است و میانگین دمای هوا، کاملا برای گشت و گذار مناسب است. در مجموع، میانگین دمای هوا بالا است و بارندگی در ماه‌های مارس، آوریل، مه، ژوئن، آگوست و سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر بسیار زیاد است. پنانگ، آب و هوای استوایی دارد.

در تمام طول سال می‌توانید به پنانگ سفر کنید و از این بابت محدودیت ندارید.

از نوامبر تا ژانویه: این زمان بهترین زمان سفر به پنانگ است، چون آب و هوا بسیار مطبوع و برای گشت و گذار مناسب است. از آنجایی که این زمان موقع برگزاری جشن‌های سال نو و کریسمس است، پنانگ حال و هوای دیگری دارد و بسیار پرجنب و جوش است. کافه‌ها و رستوران‌ها پر از آدم‌هایی است که برای لذت بردن از تعطیلات، از خانه بیرون زده‌اند و از جشن‌ها و حال و هوای شهر لذت می‌برند.

از فوریه تا آوریل: این موقع از سال هم برای سفر به پنانگ مناسب است، چون بسیاری از گردشگران بعد از تعطیلات سال نو، پنانگ را ترک کرده و به شهرهای خود برگشته‌اند. در واقع این فصل، برای سفر خلوت‌تر است. اگر می‌خواهید شهر را در خلوت‌ترین زمان خود ببینید، در این ایام به پنانگ سفر کنید. می‌توانید با خیال راحت در جرج تاون بگردید و از جاذبه‌ها در کمال آرامش لذت ببرید.

از مه تا اکتبر: این فصل، مرطوب‌ترین فصل سال در پنانگ است و تعداد گردشگران به کمترین مقدار خود می‌رسد. در نتیجه اگر می‌خواهید سفری خلوت و آرام داشته باشید این زمان را برای سفر انتخاب کنید، البته در نظر داشته باشید که مقدار بارندگی این فصل بسیار زیاد است. از آنجایی که فصل خلوت گردگشگری در پنانگ است، قیمت اقامتگاه‌ها و پروازها بسیار ارزان است. حتما چتر و بارانی همراه ببرید.

هزینه‌های سفر به پنانگ

هزینه اقامت در پنانگ

اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی 25 تا 50 رینگیت هزینه دارد، البته این قیمت با توجه به امکانات و موقعیت مکانی هاستل ممکن است بیشتر هم بشود. اتاق خصوصی در هاستل‌ها شبی 75 رینگیت هزینه دارد. صبحانه و وای‌فای رایگان از امکانات معمول هاستل‌ها است و البته باید در نظر داشته باشید که بیشتر هاستل‌ها آشپزخانه ندارند، در نتیجه اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، نمی‌توانید روی آن حساب کنید. اگر چادر مسافرتی همراه دارید، می‌توانید در پارک‌های عمومی چادر بزنید. هزینه اقامت در هتل‌های ارزان با امکاناتی مثل وای‌فای، صبحانه و تهویه مطبوع، از شبی 75 رینگیت بابت اتاق دوتخته شروع می‌شود. البته اگر هتل‌های زنجیره‌ای مشهور را انتخاب کنید، باید حداقل شبی 200 رینگیت در نظر بگیرید. یکی دیگر از انتخاب‌هایی که برای پیدا کردن محل اقامت دارید، استفاده از سایت Airbnb است. در این وب‌سایت، اماکن اقامتی از شبی 50 رینگیت شروع می‌شوند. اگر تصمیم دارید یک خانه یا آپارتمان کامل را کرایه کنید، باید شبی 250 رینگیت بپدازید.

هزینه غذا در پنانگ

غذاهای خیابانی از 5 رینگیت شروع می‌شوند و به ندرت بیش از 15 رینگیت هزینه دارند. غذاهای فست فودی مثل مک‌دونالد در حدود 14 رینگیت قیمت دارند. در رستوران برای خوردن یک وعده غذای محلی باید 10 تا 20 رینگیت بپردازید که این هزینه برای غذاهای غربی بیشتر می‌شود. برای اینکه یک وعده غذای خوب در رستوران میان‌رده بخورید، باید نفری 25 رینگیت بابت هر وعده در نظر بگیرید. اگر تصمیم دارید خودتان آشپزی کنید، هزینه خرید مواد غذایی مورد نیاز برای یک هفته بین 90 تا 150 رینگیت می‌شود. برای خرید محصولات غذایی حتما مواد و محصولات محلی بخرید، چون مواد غذایی وارداتی غربی هزینه‌های بسیار بیشتری دارند.

هزینه حمل و نقل در پنانگ

سیستم حمل و نقل شهر پنانگ شامل اتوبوس، مترو، تراموا، قایق و تاکسی می شود. حتما قبل از اینکه بخواهید از تاکسی استفاده کنید در مورد کرایه با راننده سنگ هایتان را وا بکنید، زیرا در این شهر تاکسی ها از تاکسی متر استفاده نمی کنند.

کرایه خودرو به خصوص برای دیدن سواحل غربی و جنوبی جزیره گزینه مناسبی است. البته به یاد داشته باشید که تعدادی از خیابان‌های این جزیره یک طرفه و جاده‌ها باریک هستند. بین ساعات 7:30 تا 9:30 و 5:30 تا 19:30 ترجیحا بیرون نروید یا اگر می روید باید ترافیکی مانند تهران را تحمل کنید.

  • هزینه بلیط تک سفره 2.15 رینگیت
  • هزینه بلیط ماهانه 95 رینگیت
  • هزینه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 13.50 رینگیت و به ازای هر یک کیلومتر 3 رینگیت به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 27.50 رینگیت باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 2.29 رینگیت

هزینه فعالیت‌های تفریحی در پنانگ

بیشتر جاذبه‌های گردشگری در مالزی بسیار ارزان هستند؛ مگر فعالیت‌هایی مثل غواصی که 250 تا 300 رینگیت هزینه دارند. تورهای رودگردی 200 رینگیت و ورودی بیشتر پارک‌های ملی کمتر از 20 رینگیت است.

  • میانگین هزینه روزانه پیشنهادی: 130 تا 180 رینگیت

البته این هزینه در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر در هتل‌های بهتر اقامت کنید و در رستوران‌های شیک‌تر غذا بخورید، هزینه سفرتان به مراتب بیشتر از این مقدار خواهد شد.

بایدها و نبایدهای پنانگ

  • تا آنجا که می توانید، سعی کنید از آب لوله کشی در این جزیره استفاده نکنید. برای آب آشامیدنی حتما از آب معدنی استفاده نمایید و همینطور سعی کنید به دلیل شرایط آب و هوایی در این کشور زیاد آب بنوشید.
  • با توجه به این که از لحاظ امنیتی این شهر در شرایط خوبی قرار دارد، اما در اماکن شلوغ سعی کنید که مراقب اشیا و مدارکتان باشید.
  • اگه قصد استفاده از تفریحات دریایی را دارید، سعی کنید هتل تان را در ساحل باتو فرینگی انتخاب کنید،‌ زیرا بیشتر مراکز تفریحات آبی در این منطقه قرار گرفته است.
انتشار: 12 فروردین 1397 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 28

به "راهنمای سفر به پنانگ مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پنانگ مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید