راهنمای خرید آیفون کارکرده برای همه بودجه ها

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران- آیفون در ایران فرق بزرگی با برند های دیگر دارد؛ بازار گوشی های دست دوم. مزیتی که به هواداران پروپا قرص اپل در کشور اجازه می دهد با هر بودجه ای از ویترین آن استفاده کنند و بابت رقم های خیره کننده آیفون 13 کمتر ناراحت باشند. درحال حاضر آیفون 13 پرو مکس با حافظه ذخیره سازی یک ترابایت نزدیک به 60 میلیون تومان قیمت دارد. اگر آیفون 13 پرومکس با حافظه 128 گیگابایت را انتخاب کنید، باید 40 میلیون تومان بپردازید و با 20 میلیون تومان می توانید آیفون 11 بخرید. بابت مدل های دست دوم آیفون 11 ممکن است رقم های 17، 18 و 19 میلیون تومان را به شما پیشنهاد بدهند. اگر با 10 میلیون تومان قصد خرید گوشی های اپل را دارید، می توانید به برخی از مدل های آیفون X و نسخه های قبلی مثل آیفون 8 و آیفون 7 فکر کنید. ارزان ترین آیفون های دست دوم می توانند کمتر از یک میلیون تومان قیمت داشته باشند. رقم هایی که بابت امثال آیفون 4 با گلس شکسته و نمایشگر 3.5 اینچی گرفته می شود.

راهنمای خرید آیفون کارکرده برای همه بودجه ها

راهنمای خرید آیفون 4 کارکرده

آیفون 4 کارکرده می تواند در بازار گوشی های دست دوم کمتر از یک میلیون تومان قیمت داشته باشد. مدلی با صفحه نمایش 3.5 اینچی و فقط 54 درصد نسبت نمایشگر به بدنه که 12 سال پیش از طریق اپل روانه بازار شد و در یکی از آگهی ها 400 هزار تومان قیمت دارد. ترک خوردن تاچ یکی از عیب های این مدل محسوب می شود و در یکی از آگهی دیگر شخصی بابت آیفون 4s کارکرده یک میلیون تومان دریافت می کند و مدعی شده گوشی در حد نو است، اما ظاهر گوشی چندان به مدل های نو نمی خورد. مدل های کارکرده آیفون 4 زیادی را در آگهی ها می بینیم که ایراد هایی مثل شکستگی صفحه نمایش و ضربه خوردن دارند و حول وحوش یک میلیون تومان فروخته می شوند. بین آگهی ها رقم یک میلیون و 800 هزار تومان برای آیفون 4s دیده می شود. این یکی طبق عکس ها تمیز تر به نظر می رسد، رنگ سفید دارد و حافظه داخلی آن 16 گیگابایت است.

آیفون 4 کارکرده در آگهی ها

مدل

شرایط

قیمت

آیفون 4

ترک خوردن تاچ

400 هزار تومان

آیفون 4s

بدنه لکه دارد

یک میلیون تومان

آیفون 4s

در حد نو

یک میلیون و 800 هزار تومان

راهنمای خرید آیفون 5 کارکرده

آیفون 5 دو سال بعد آیفون 4 و درست 10 سال قبل عرضه شد. دارای صفحه نمایش چهار اینچی بود و در طراحی آن نسبت نمایشگر به بدنه تا 60 درصد افزایش پیدا کرد. الان کلی آگهی فروش آیفون پنج کارکرده وجود دارد. بیشترین رقمی که برای آیفون 5 کارکرده می شود پیدا کرد، حول وحوش سه میلیون و 900 هزار تومان برای آیفون 5s خاکستری است. فروشنده دیگری رقم سه میلیون و 500 هزار تومان را درنظر گرفته است. او هم مثل فروشنده آگهی قبلی علت بالا بودن قیمت نسبت به سایر فروشنده ها را در بخش توضیحات، تمیز و بدون ایراد بودن گوشی نوشته است. شخص دیگری با رقم دو میلیون و 500 هزار تومان آیفون 5 مشکی رنگ را با حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایت می فروشد. تعداد زیادی آگهی آیفون 5 با قیمت های یک تا دو میلیون تومان وجود دارد. شخصی هم آیفون 5 کارکرده بدون کابل شارژ و چند لکه را یک میلیون تومان آگهی کرده است.

آیفون 5 کارکرده در آگهی ها

مدل

شرایط

قیمت

آیفون 5s خاکستری

در حد نو

سه میلیون و 900 هزار تومان

آیفون 5

در حد نو

سه میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 5

بدون کابل شارژ و چند لکه

یک میلیون تومان

راهنمای خرید آیفون 6 کارکرده

آیفون 6 سال 2014 نسخه بعدی گوشی های اپل لقب گرفت و الان مدل های دست دوم این موبایل را با قیمت های مختلفی می فروشند. رقم شش میلیون و 200 هزار تومان را فروشنده ای در تهران برای نسخه 64 گیگابایت با رنگ رزطلایی درنظر گرفته است. در بیشتر آگهی های دیگر قیمت آیفون 6 یا 6s یا 6s پلاس را سه تا چهار میلیون تومان گذاشته اند و بین آن ها فروشنده هایی هستند که رقم های 1.5 میلیون تومانی را برای آیفون 6 انتخاب کرده اند. در همان نگاه اول و در عکس ها مشخص است که گوشی چندان تمیز و سالم نیست. شخص دیگری در ازای سه میلیون و 600 هزار تومان آیفون 6s کارکرده را که گلس آن شکستگی دارد، می فروشد. در بخش توضیحات هم نوشته شده، این مدل با شیائومی نوت 10 که حدود پنج و نیم میلیون تومان ارزش دارد، با احتساب اختلاف قیمت معاوضه می شود.

آیفون 6 کارکرده در آگهی ها

مدل

شرایط

قیمت

آیفون 6 با رنگ رزطلایی

در حد نو

شش میلیون و 200 هزار تومان

آیفون 6 سفید

چند لکه روی بدنه

یک میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 6s

گلس شکستگی دارد

سه میلیون و 600 هزار تومان

راهنمای خرید آیفون 7 کارکرده

قیمت آیفون 7 دست دوم می تواند کمتر از پنج میلیون تومان باشد. فروشنده ای با ضمانت هفت روزه حاضر است در ازای 4.5 میلیون تومان آیفون هفت کارکرده را بفروشد. مدل های زیادی از آیفون هفت با حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایت در آگهی ها دیده می شوند که رقم تقریبی آن ها حول وحوش چهار تا چهار و نیم میلیون تومان است و یک نفر با عنوان آیفون هفت کارکرده بدون حتی یک نقطه، رقم آگهی را چهار میلیون و 850 هزار تومان قرار داده است. با این حال گران ترین آیفون های هفت دست دوم می توانند تا مرز 10 میلیون تومان قیمت داشته باشند. مثلا شخصی آیفون 7 پلاس را با قیمت 9 میلیون تومان آگهی کرده و نوشته هنوز برچسب فابریک آیفون برداشته نشده، مشابه روز اول، کاملا سالم و نو بدون هیچگونه خط وخش.

آیفون 7 کارکرده در آگهی ها

مدل

شرایط

قیمت

شخصی آیفون 7 پلاس

نو

9 میلیون تومان

آیفون 7

در حد نو

چهار میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 7

در حد نو

چهار میلیون و 850 هزار تومان

راهنمای خرید آیفون 8 کارکرده

آیفون 8 حدود پنج سال پیش معرفی گشت و برخی از گران ترین مدل های دست دوم این گوشی 13 میلیون تومان آگهی شده است. خش جزیی در قاب پشتی گوشی دیده می شود، حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایت و رم سه گیگ و رنگ آن قرمز است. شخص دیگری قیمت فروش آیفون 8 با رنگ خاکستری را هفت میلیون و 150 هزار تومان قرار داده و که سلامت باتری آن 80 درصد است و بدنه آن چند خش جزئی دارد. کف قیمت آگهی ها برای گوشی های خانواده آیفون 8 حدود سه تا چهار میلیون تومان است و آگهی دو میلیون تومانی بین آن ها جلب توجه می کند. با کلیک کردن روی این آگهی متوجه می شوید علت رقم دو میلیون تومان، مشکل روشن نشدن گوشی است.

مدل

شرایط

قیمت

آیفون 8 قرمز

نو

13 میلیون تومان

آیفون 8 خاکستری

در حد نو

هفت میلیون و 150 هزار تومان

آیفون 8 سفید

گوشی روشن نمی شود

دو میلیون تومانی

راهنمای خرید آیفون X

آیفون X یا آیفون 10 تقریبا همزمان با آیفون 8 معرفی گشت. هر دو سال های 2017 سر از بازار های جهانی درآوردند، اما آیفون 10 حدود 300 یورو گران تر ارزش داشت و معادل هزار و 100 یورو به فروش می رسید. شرایط این یکی در بازار گوشی های دست دوم چطور است؟ رقم پنج میلیون تومان برای آیفون XS کمی وسوسه کننده است. با باز کردن آگهی متوجه می شویم گوشی موردنظر رجستر نشده است. ارزان ترین گزینه ها را می شود حدود هفت تا هشت میلیون تومان خریداری کرد. آیفون X با ظرفیت 64 گیگ و سلامت 78 درصدی، 10 میلیون تومان آگهی شده و اپل ایکس اس مکس شرایط در حد نو، 256 گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگ رم، 15 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود.

آیفون X کارکرده در آگهی ها

مدل

شرایط

قیمت

آیفون ایکس اس مکس

در حد نو

15 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون X

در حد نو

10 میلیون تومان

آیفون XS

رجستر نشده

پنج میلیون تومان

راهنمای خرید آیفون 11 کارکرده

قیمت آیفون 11 نو تقریبا 20 میلیون تومان است. رقمی که فروشنده ها بابت نسخه 128 گیگابایت دریافت می کنند و مثلا با 16 میلیون تومان می شود آیفون 11 در حد نو با سلامت باتری 84 درصد را خرید. آگهی های زیاد دیگری وجود دارد که قیمت آیفون 11 در آن ها حدود 15، 16، 17 و 18 میلیون تومان است. آیفون 11 پرو با رنگ سبز 18 میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده و آیفون 11 پرومکس با ضمانت 30 روزه 19 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.

آیفون 11 کارکرده در آگهی ها

مدل

شرایط

قیمت

آیفون 11 پرو مکس

در حد نو

19 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 11 پرو سبز

در حد نو

18 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 11

در حد نو با سلامت باتری 84 درصد

16 میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1957

به "راهنمای خرید آیفون کارکرده برای همه بودجه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آیفون کارکرده برای همه بودجه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید