در سال نو هنوز پرستاری جذب نشده است

به گزارش آسمان فارس، رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری تهران گفت: شرایط جذب پرستاران از جمله پرستاران تمدید طرح و تعدیل شدگان معین نشده است.

در سال نو هنوز پرستاری جذب نشده است

امین کوهساریان گفت : با توجه به کمبود شدید پرستار در بخش های درمانی هنوز در سال نو پرستاری جذب نشده است.

به گفته وی در مورد اخذ مجوز استخدام نیرو به ویژه پرستار جلسات متعددی برگزار شده است و طرح ساماندهی دولت هنوز اجرایی نشده ، اما فرایند ها در حال انجام است. در حال حاضر کمبود شدید نیروی پرستار در بیمارستان های تهران دیده می گردد به طوریکه از نظر درصد پرستار به تخت های بیمارستانی شرایط خوبی نداریم.

او اضافه کرد: در برخی از مراکز درمانی به دلیل کمبود نیروی پرستار هر نفر از همکاران جای دو پرستار مشغول به ارائه خدمات سلامت و مراقبتی در بیمارستان های تهران هستند و برخی مراکز از تحمیل اضافه کار اجباری جهت این کسری استفاده می نمایند، این امر فرسودگی پرستاران و کاهش کیفیت خدمات را منجر خواهد شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر حدود 200 مرکز درمانی در تهران فعال و مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه نمایندگان است.

کوهساریان ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در شرایط فعلی آماده نیست و پذیرش بیشتر به شرطی وجود خواهد داشت که زیرساخت های لازم از جمله ظرفیت استخدام، امکانات آموزشی، رفاهی و استاندارد سازی فراهم گردد.

او گفت: به طور کلی در حالی که شرایط جذب پرستاران از جمله پرستاران تمدید طرح و تعدیل شدگان و پرستاران بیکار آماده نشده و ایجاد ظرفیت پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی صاحب نظران راهبرد منطقی نیست .

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 2052

به "در سال نو هنوز پرستاری جذب نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سال نو هنوز پرستاری جذب نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید