خبرنگاران 95 درصد از صنوف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت کردند

به گزارش آسمان فارس، تهران- خبرنگاران- رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین گفت: در طول دو هفته اجرای طرح محدویت های کرونایی در شهرستان ورامین و با آنالیز های انجام شده، 95 درصد از صنوف ورامین این محدودیت ها را رعایت کردند.

خبرنگاران 95 درصد از صنوف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت کردند

سیدعباس میری روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: آنالیز های انجام شده در طول اجرای محدودیت های دو هفته ای کرونایی از اول تا پانزدهم آذرماه نشان می دهد که حدود 95 درصد از واحدهای صنفی شهرستان دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت نموده و بر آن پایبند بودند.

وی از فعالیت 14 هزار واحد صنفی در شهرستان ورامین اطلاع داد.

وی گفت: بعضی از اصناف در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کوتاهی های داشتند که با ارائه اخطاریه و تذکر، مشکل این واحدها نیز رفع شد و دو واحد نانوایی به دلیل تکرار تخلف پلمب شد.

این مقام اظهار کرد: بر اساس شرایط نارنجی حاکم بر شهرستان ورامین، مشاغل دسته یک و دو مجاز به فعالیت بوده و مشاغل گروه سه و چهار اجازه فعالیت را ندارند.

وی اضافه کرد: به منظور تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نیز یادآوری لزوم تعطیلی مشاغل دسته دوم از ساعت 18 به بعد به منظور کاهش تردد افراد، بیش از 2 هزار و 500 اطلاعیه به تک تک واحدهای صنفی شهرستان ارسال شد که این امر نیز در افزایش میزان مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی نقش داشت.

میری گفت: همراهی کسبه شهرستان به ویژه مراکز خرید و تجاری با ستاد کرونا و اتاق اصناف به ویژه در اعمال محدودیت فعالیت اصناف از ساعت 18 به بعد، شرایط مطلوبی را برای شهرستان رقم زد که این مهم نشان از اهتمام مردم شهرستان در مقابله با این بیماری دارد.

وی توضیح داد: با وجود حاکم بودن شرایط کرونایی نارنجی در شهرستان ورامین، همچنان تالارهای پذیرایی این شهرستان تعطیل بوده و برپایی هر گونه مراسم جشن و یا ترحیم در این اماکن ممنوع است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد کرونا، فعالیت قلیان سراها در شهرستان ورامین ممنوع است و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مخفیانه، با توجه به ابلاغیه های صادر شده، واحدهای متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا 14 آذر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 341 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده است، ا زبستری شدن یک هزار و 996 نفر از بیماران شناسایی شده اطلاع داد.

سیما سادات لاری اضافه کرد : مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 16 هزار و 835 نفر رسید.

وی اضافه کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 347 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 49 هزار و 695 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1355

به "خبرنگاران 95 درصد از صنوف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 95 درصد از صنوف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید