خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ تناقض در گفته های دولتی ها و نظامیان

به گزارش آسمان فارس، تهران - خبرنگاران - مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که در حال حاضر فقط یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است، در حالی که ابتلای ده ها نفر به کرونا در ایالات متحده تائید شده است.

خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ تناقض در گفته های دولتی ها و نظامیان

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز از نیویورک، وی اضافه نمود: افراد درمان می شوند و در شرایط خوبی قرار دارند.

در مجموع، 15 مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تائید شده و 46 مورد دیگر نیز در میان افرادی که از کشورهای دیگر به ایالات متحده بازگشته و قرنطینه شده اند، گزارش شده است.

پنس گفت که حدود 47 هزار نفر به محض بازگشت به آمریکا در فروگاه ها غربالگری شده اند.

در این میان، پاسخ تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و متحدانش به کرونا کاملا شخصی شده به گونه ای که حتی ترامپ این ویروس را برای آمریکا خوب ارزیابی نموده است. ترامپ خبرهای این روزها در خصوص کرونا را فریبکاری رسانه های خبری و دموکرات ها دانسته و ضمن آنکه آن را مساله بزرگی ندانسته، از مردم خواسته است سهام خریداری نمایند.

کاخ سفید درحالی مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل درآورده که ارتش آمریکا در خصوص خطرناک بودن این ویروس برای نظامیان آمریکا در سراسر دنیا هشدار داده است.

به گزارش شبکه سی ان ان، متیو داناوان مسئول امور پرسنل پنتاگون به تازگی در یادداشتی، مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا را نسبت به تهدید فزاینده کرونا>ویروس کرونا برای نظامیان آمریکایی در سراسر دنیا مطلع کرد.

سی ان ان نیز در این رابطه گزارش داد، فرماندهان ارشد آمریکایی در سراسر دنیا به شدت نسبت به این اوضاع نگرانند که همزمان با اینکه هم پیمانانشان در پاسخ به گسترش کرونا مرزهایشان را می بندند و محدودیت سفر اعمال نموده اند، خطر کاهش آمادگی ارتش آمریکا در سراسر دنیا وجود دارد.

نگرانی مقام های ارشد نظامی آمریکا و یادداشت این مقام پنتاگون نشانه این است که کرونا در حال تبدیل شدن به یک چالش امنیت ملی برای آمریکاست آن هم در حالی که مقام های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کوشش نموده اند موضوع شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهند و از تحت کنترل بودن اوضاع سخن بگویند.

گزارش شده پنتاگون در حال اعزام پرسنل پزشکی و آزمایشگاهی برای حمایت از نیروهای آمریکایی در کره جنوبی بوده است. همچنین اعلام شده تست کرونا یک نظامی آمریکایی در کره جنوبی مثبت بوده است.

در تاسیسات نظامی آمریکا در ایتالیا نیز فرماندهان نظامی، دسترسی ها را به مکان های عمومی محدود نموده اند. همچنین فرماندهی آمریکا در خاورمیانه همه فعالیت ها و انتقال ها را لغو نموده است.

براساس گزارش روز شنبه کمیسیون بهداشت ملی چین، از میان 85 هزار و 162 بیمار در دنیا، 79 هزار و 251 نفر از چین هستند. در مجموع 2 هزار و 923 نفر از ابتلا به کرونا جان باخته اند که سهم چین 2 هزار و 835 نفر بوده است.

این کمیسیون اظهار داشت که 39 هزار و 332 نفر تا به امروز درمان شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 844

به "خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ تناقض در گفته های دولتی ها و نظامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در آمریکا؛ تناقض در گفته های دولتی ها و نظامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید