خبرنگاران تصادف منجر به فوت در آذربایجان شرقی 15 درصد کاهش یافت

به گزارش آسمان فارس، تبریز - خبرنگاران - رییس پلیس آذربایجان شرقی گفت: در سال 99 تعداد حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده های استان 15 درصد کاهش یافت.

خبرنگاران تصادف منجر به فوت در آذربایجان شرقی 15 درصد کاهش یافت

سرهنگ رضا کریم نژاد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در این مدت میزان حوادث رانندگی منجر به جراحت 18 درصد و تصادف منجر به خسارت نیز حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی بیشترین فراوانی حوادث رانندگی را در سال 99 به ترتیب مربوط به راه ارتباطی اهر - تبریز با حدود 12 درصد، تبریز - آذرشهر 10 درصد و تبریز - بستان آباد 9 درصد اعلام نمود و گفت: 82 درصد از عوامل مرگ و میر جاده ای در استان ناشی از تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و استفاده از تلفن همراه در رانندگی بود.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی با درخواست از رانندگان برای رعایت مقررات رانندگی و نکات ایمنی، گفت: تسهیل و ارتقای ایمنی در عبور و مرور، برخورد با متخلفان منجر به حادثه از جمله افرادی که امنیت و آسایش سایر رانندگان را به مخاطره می اندازند در دستور کار پلیس راه قرار داشته و در این راستا با متخلفان برخورد می گردد.

سرهنگ کریم نژاد، ادامه داد: پلیس راه استان در طول اجرای طرح نوروزی به صورت شبانه روزی در خدمت مردم بوده و در این راستا علاوه بر برخورد با تخلفات، از رانندگانی که به قانون احترام بگذارند نیز قدردانی می نماید.

وی یادآوری کرد: در تعطیلات نوروزی از رانندگان انتظار می رود با صبر و حوصله و رعایت کامل قوانین در جاده ها رفت و آمد نمایند تا خدای نکرده با حوادث دلخراش جاده ای در طول این تعطیلات روبرو نشویم.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون در این استان شهرستان های سراب و عجب شیر در شرایط نارنجی بوده و جاده های این شهرستان ها دارای محدودیت عبور و مرور است و ورود به داخل این شهرها ممنوع بوده و دوربین های ثبت تخلف در داخل شهر اعمال قانون خواهند کرد.

سرهنگ کریم نژاد، با بیان اینکه در سایر شهرستان های استان محدودیت تردد وجود ندارد، اضافه نمود: مسافران و گردشگران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ترددهای غیرضروری خوددادری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1541

به "خبرنگاران تصادف منجر به فوت در آذربایجان شرقی 15 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصادف منجر به فوت در آذربایجان شرقی 15 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید