حقایقی جالب و شنیدنی درباره پل صلح تفلیس

به گزارش آسمان فارس، این روزها تفلیس به مقصدی محبوب در میان ایرانیان تبدیل شده است . این شهر به عنوان پایتخت گرجی ها انبوهی از جاذبه ها را در خود جای داده و ترکیبی منحصر به فرد از سنت و مدرنیته ارائه می دهد . تفلیس شهری تاریخی است که گردشگران تور گرجستان با قدم نهادن در بخش های مختلف آن مخصوصا شهر قدیمی گذری فوق العاده در تاریخ تفلیس خواهند داشت . در کنار جاذبه های تاریخی تفلیس ، سازه های جدید و مدرنی نیز به چشم می خورد که پل صلح تفلیس یکی از این سازه هاست . در این مطلب قصد داریم به ارائه حقایقی جالب و شنیدنی درباره پل صلح تفلیس بپردازیم . با خبرنگاران همراه باشید تا با این حقایق جالب درباره پل صلح گرجستان آشنا گشت .

حقایقی جالب و شنیدنی درباره پل صلح تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

حقایقی جالب و شنیدنی درباره پل صلح تفلیس

1 . اول از همه بهتر است بدانید که پل صلح قبل از اینکه ساخته گردد با مخالفت های زیادی روبرو شد اما امروزه تفلیس به سبب داشتن این سازه زیبا به خود می بالد .

2 . پل صلح ، پلی قوسی شکل در مرکز شهر تفلیس است که از فولاد و شیشه ساخته شده است . این پل مخصوص پیاده روی بوده و بر روی رودخانه کورا نصب شده است . با قرار دریافت ال ای دی های بسیار بر روی پل صلح ، این پل در شب بسیار زیبا و دیدنی است .

3 . پل صلح به طول 150 متر به دستور شهرداری تفلیس بر روی رودخانه کورا ساخته شده تا به عنوان یک پل مخصوص پیاده روی بخش قدیمی شهر را به قسمت جدید متصل سازد .

4 . پل صلح به عنوان یکی از برترین جاذبه های گرجستان ، به صورت رسمی در 6 می سال 2010 میلادی افتتاح شده است .

5 . بازدیدنمایندگان با قرار دریافت بر روی پل صلح گرجستان در یک سو نمایی از کلیسای متخی از معروف ترین کلیساهای شهر تفلیس ، مجسمه واختانگ یکم و قلعه ناریکالا و در سوی دیگر چشم اندازی از پل باراتاشویلی و دفتر رئیس جمهور پیش رو خواهند داشت .

6 . پل صلح به مانند یک جانور دریایی طراحی شده است . بر روی این پل مخصوص پیاده روی سایبانی از جنس شیشه و مزین شده به ال ای دی های بسیار تعبیه شده که در شب خودنمایی می نماید . چراغانی این پل با 4 برنامه که هر ساعت تغییر می نماید 90 دقیقه قبل از اینکه خورشید غروب کند آغاز شده و تا 90 دقیقه بعد از طلوع آفتاب ادامه دارد .

7 . این پل توسط میشل دلوچی طراحی شده است . وی طراح ساختمان های وزارت امور داخله در تفلیس و دفتر ریاست جمهوری گرجستان نیز می باشد .

8 . پل زیبا و دیدنی صلح تفلیس در ایتالیا ساخته شده و بخش های آن توسط 200 کامیون به گرجستان انتقال یافته است .

9 . دلیل اصلی مخالفت با ساخت پل صلح از سوی مسئولین این بود که با ساخت این پل معماری تاریخی قسمت قدیمی تفلیس به چشم نخواهد آمد .

10 . طراحی داخلی و نورپردازی جذاب پل صلح گرجستان موجب شده کاربران سایت معتبر تریپ ادوایزر قدم نهادن بر روی آن را به مانند وارد شدن به دنیای دیزنی تعبیر نمایند .

منبع: لذت سفر
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 875

به "حقایقی جالب و شنیدنی درباره پل صلح تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب و شنیدنی درباره پل صلح تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید