حرف های مفید در باره موهای سفید

به گزارش آسمان فارس، این پدیده در برخی افراد به علت سابقه ژنتیکی، از سن پایین تری آغاز می گردد. از نظر محل رویش موهای سفید، بین موارد زودرس و طبیعی، تفاوت وجود دارد. در موارد طبیعی، سفید شدن موها اغلب از موهای پشت گوش و شقیقه ها متناسب با بالا رفتن سن، آغاز می گردد اما وقتی مو به طور زودرس سفید گردد معمولا از وسط سر این

حرف های مفید در باره موهای سفید

حرف های مفید در باره موهای سفید

نویسنده: دکتر حبیب انصارین*

سفید شدن مو یک پدیده طبیعی است که به علت کم شدن سلول های رنگدانه ساز و متناسب با افزایش سن رخ می دهد.

این پدیده در بعضی افراد به علت سابقه ژنتیکی، از سن پایین تری آغاز می شود. از نظر محل رویش موهای سفید، بین موارد زودرس و طبیعی، تفاوت وجود دارد. در موارد طبیعی، سفید شدن موها اغلب از موهای پشت گوش و شقیقه ها متناسب با بالا رفتن سن، آغاز می شود اما وقتی مو به طور زودرس سفید شود معمولا از وسط سر این حالت آغاز شده و خیلی سریع هم پیش می رود و مثلا تا 18 سالگی می بینید که بیشتر موهای قسمت وسط سر شخص سفید شده است.

این یک مشکل ژنتیکی است که غالبا آن را بیماری تلقی نمی کنیم و معمولا به صورت منفرد و گهگاه به همراه بیماری هایی مانند لک و پیس یا ویتیلیگو دیده می شود. به هر حال، سفیدی زودرس موها از نظر سلامتی موضوع نگران نماینده ای نیست ولی به خاطر اینکه فرد در سنین جوانی موهایش سفید می شود، غالبا از نظر زیبایی در روحیه اش تاثیر می گذارد و در پی راه چاره می شود. بازار تبلیغات فراوان هم او را سردرگم می نماید؛ شامپوها، کرم ها و موس هایی که مدعی اند سفیدی مو را معالجه می نمایند! ولی معجزه ای در کار نیست و این ترکیبات فقط حاوی بعضی مواد رنگی هستند که با رنگ کردن موهای سر افراد (با آنچه در این شامپوها وجود دارد)، این افراد را راضی می نمایند. اما مو فقط قسمت بیرونی اش رنگ می شود و طبیعتا در رویش مجدد، ریشه سفید جای موی ساقه را خواهد گرفت. خلاصه هیچ درمان قطعی ای نداریم. بعضی معتقدند مصرف ویتامین ها، مخصوصا ویتامین های گروه B می تواند در بعضی موارد یاری نماینده باشد ولی این موارد ثابت شده نیستند. شاید برترین راه همان رنگ کردن موهای سفید باشد؛ البته اگر سفیدی مو آزارتان می دهد.

پی نوشت ها :

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1738

به "حرف های مفید در باره موهای سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف های مفید در باره موهای سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید