توییت جالب درباره ایران خودرو ، تعطیل گردد زیانش کمتر است!

به گزارش آسمان فارس، به گزارش خبرنگاران، یک عضو اتاق بازرگانی ایران در توییتی یک محاسبه ساده نموده و نشان داده که اگر بزرگترین کارخانه خودروسازی کشور تعطیل گردد، مقدار زیان آن احتمالا کمتر از زیان فعلی آن باشد.

توییت جالب درباره ایران خودرو ، تعطیل گردد زیانش کمتر است!

عباس وطن پرور در توییتی نوشته است: ایران خودرو پارسال بیش از 15 همت ضرر نموده. تعداد کارکنان این شرکت حدود 50 هزار نفر است. اگر دولت ایران خودرو را تعطیل و به 50 هزار کارمند بیکارِ شده به علاوۀ 50 هزار نفر دیگر که غیرمستقیم بیکار می شوند، ماهی10 میلیون تومن حقوق بدهد ضرر سالانۀ دولت 3 همت کمتر از الان خواهد بود.

چند روز پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه ای به وزیر صمت سیاست قیمت گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داده و این سیاست را زمینه ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خوانده بود.

در نامه مجید عشقی آمده بود: الزام ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به شرکت های خودروساز به منظور تنظیم بازار خودرو، در مقاطعی سبب پیش فروش خودرو با قیمت های قطعی و غیرمنطقی شد و این امر در کنار تأخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ محصولات، سبب زیان شرکت های خودروساز شده به گونه ای که مطابق صورت های اقتصادی حسابرسی شده شرکت های ایران خودرو و سایپا در سال 99 زیان خالص این شرکت ها به ترتیب 155 هزار و 50 میلیارد و 57 هزار و 665 میلیارد ریال برآورد شده و بعلاوه زیان انباشته شرکت های مذکور به ترتیب بالغ بر 299 هزار و 386 میلیارد و 150 هزار و 69 میلیارد ریال است.

با این حال همچنان خودروسازان طرح پیش فروش و فروش خودرو با قیمتی پایین تر از بازار را اجرا می نمایند. جزئیات آخرین پیش فروش را در گزارش مهلت ایران خودرو آبان 1400 بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1803

به "توییت جالب درباره ایران خودرو ، تعطیل گردد زیانش کمتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توییت جالب درباره ایران خودرو ، تعطیل گردد زیانش کمتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید