تغییر تعرفه های آب مصوب شد

به گزارش آسمان فارس، تهران (پانا) - وزیر نیرو با اعلام اینکه تغییر تعرفه های آب در جلسه اخیر هیات دولت مصوب شده است، گفت تعرفه های تازه از سال آینده اجرایی خواهند شد.

تغییر تعرفه های آب مصوب شد

علی اکبر محرابیان، روز شنبه در حاشیه ملاقات از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: براساس این مصوبه تعرفه آب برای مشترکانی که بیش از الگوهای معین شده مصرف نمایند، افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: مشترکانی براساس رعایت الگوهای معین شده مصرف داشته باشند، مشمول هیچ افزایشی نخواهند شد.

وزیر نیرو تغییر تعرفه ها را گامی برای اصلاح رفتار مشترکان و رعایت الگوهای مصرف برشمرد و گفت: تعرفه های نو از سال آینده اجرایی خواهند شد.

محرابیان اضافه نمود: براساس قانون بودجه 1400 آیین نامه ای تقدیم دولت شد و دولت آن را آنالیز کرد و در جلسه قبل هیات دولت این آیین نامه به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: از مشترکان درخواست می کنیم به طور حتم الگوهای مصرف را رعایت نموده و مصارف بیش از الگو را کاهش دهند.

وزیر نیرو گفت: معدود مشترکانی که مصارفی بیش از حد الگو دارند، باید بیشتر رعایت نمایند؛ زیرا آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه و عمده آبی که در شبکه های شهری توزیع می گردد، از بالاترین سطح استانداردها برخودارهستند.

محرابیان ادامه داد: در اغلب کشورهای دنیا آبی که در شبکه شهری توزیع می گردد آب بهداشتی است، درحالی که در شبکه های آب کشورمان این آب هم بهداشتی و هم قابل شرب است. برای تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب سرمایه گذاری های سنگینی می گردد.

وی اضافه نمود: از طرفی منابع آبی محدود هستند و سرمایه گذاری های عظیمی صورت گرفته است، بنابراین ضرورت دارد این آب را با حداکثر صرفه جویی مصرف کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: در فرهنگ مردم صرفه جویی وجود دارد و مشترکانی داریم که از این آب مصارف غیرمعقول دارند و برای شست و شوی خودرو و آبیاری فضای سبز و پرکردن استخرها استفاده می نمایند.

محرابیان ادامه داد: این آیین نامه و قانون تاکید دارد تا افرادی که مصرف غیر معقول دارند، به صورت پلکانی نرخ تعرفه آنها افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1966

به "تغییر تعرفه های آب مصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر تعرفه های آب مصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید