تحویل 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تا خاتمه سال

به گزارش آسمان فارس، خبرنگاران: مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان این که در سال گذشته 13 هزار واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده است، گفت:سال جاری نیز 20 هزار واحد مسکونی با برنامه ریزی انجام شده، تا خاتمه سال جاری تقدیم مددجویان می گردد.

تحویل 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تا خاتمه سال

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،قادر صمدی با بیان این که تامین مسکن مددجویان مورد حمایت یکی از خدمات اساسی این نهاد است،گفت:پروژه های ساختمانی این نهاد شامل تامین مسکن مددجویان و همچنین تامین ساختمان های حمایتی،فرهنگی و تربیتی است.

وی با اشاره به نقش و کارکرد مسکن مناسب در زندگی افراد،توضیح داد: مسکن مناسب در برقراری امنیت و آسایش، ارتقای سطح سلامت روحی،روانی و بهداشت خانواده و ایجاد ارزش اضافه کرده برای خانواده های تحت پوشش خصوصا ایتام،زنان سرپرست خانوار و کاهش سبد هزینه خانوار نقش بسزایی دارد.

وی بر تامین مسکن مقاوم در برابر حوادث با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان تأکید کرد و اضافه کرد: در صورت مسکن مقاوم خانواده ها آسیب نمی بینند.

وی با بیان اینکه بخشی از مبالغی که به وسیله مشارکتهای مردمی جمع آوری می گردد صرف تأمین مسکن مددجویان می گردد، اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار می توانند به وسیله یاری های نقدی و یا تامین مصالح و ارائه خدمات فنی و مهندسی در تامین مسکن احتیاجمندان مشارکت نمایند.

وی با بیان اینکه با مشارکت بیشتر مردم و خیران، تامین مسکن مددجویان از لحاظ کمی و کیفی افزایش خواهد یافت،اضافه کرد: با توجه به گستردگی احتیاج مسکن افراد احتیاجمند و امکانات محدود این نهاد، امیدواریم با یاری مردم خیر در مدت زمان منطقی مشکل مسکن احتیاجمندان حل گردد.

صمدی خاطر نشان کرد: اولویتهای اصلی ساخت و تحویل مسکن مددجویی ابتدا با ایتام و مددجویان مناطق محروم و دور افتاده و سپس با زنان سرپرست خانوار است.

وی از احداث و تکمیل هفت هزار واحد مسکن مددجویی در مناطق کپرنشین جنوب استان کرمان در امسال اطلاع داد و یادآور شد:بیشترین آمار احداث مسکن مددجویی مربوط به استان های خوزستان،خراسان شمالی،خراسان جنوبی،خراسان رضوی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بوده است.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) به احداث و ساخت ساختمانهای حمایتی جهت مددجویان نظیر کانونهای فرهنگی، خوابگاههای دانش آموزی واردوگاههای تربیتی و فرهنگی که مخصوص ارائه خدمات فرهنگی تربیتی و حرفه آموزی به مددجویان تحت حمایت است، اشاره نمود و گفت:در تابستان امسال 20 اردوگاه این نهاد در سراسر کشور فعال است که دانش آموزان و خانواده های تحت حمایت از خدمات آموزشی و تربیتی در این اردوگاهها بهره مند هستند.

وی به مشارکت کمیته امداد امام(ره) در کارهای عام المنفعه از جمله:ساخت مسجد و احداث خانه های بهداشت اشاره نمود و گفت: با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نسبت به احداث خانه های بهداشت در روستاها اقدام شده است و تا دهه فجر امسال روستای فاقد خانه بهداشت نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 913

به "تحویل 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید