بهترین فیلم&zwnjهای درام سال را بشناسید

به گزارش آسمان فارس، فیلم های درام معمولا در جمع تماشاگرانی که صرفا به دنبال سرگرمی هستند، طرفداران زیادی ندارند. اما منتقدان، همواره فیلم های درام را تحسین می نمایند و معمولا جوایز سینمایی مهم هم به این فیلم ها تقدیم می گردد. درام، به ژانری از فیلم های سینمایی گفته می گردد که داستان زندگی انسان ها در روایتی واقعی شرح می دهد. تمرکز اصلی فیلم های درام بر روی احساسات انسانی است.

بهترین فیلم&zwnjهای درام سال را بشناسید

بنابراین اگر به تماشای احساسات انسان و درگیری های او با خودش و دیگران در چارچوب یک زندگی واقعی علاقه دارید، این فیلم ها که در یک سال اخیر منتشر شده اند را حتما در لیست تماشاکردن قرار دهید.

(پنج فوت فاصله) Five Feet Apart

نمره منتقدان: 52 از 100

فیلم های درام نوجوانانه چند سالی است که طرفداران بسیاری در جمع اهالی سینما پیدا نموده اند. داستان پنج فوت فاصله درباره دختری است که از بیماری نادری رنج می برد. وقتی او برای چندمین بار در بیمارستان بستری می گردد، با پسری آشنا می گردد که نگاه او به زندگی را تغییر می دهد. اما این تغییر نگاه، خیلی زود رنگ و بوی یک رابطه جدی می گیرد. اگرچه منتقدان خیلی فیلم را دوست نداشته اند اما پنج فوت فاصله برای یک تماشاگر احساسی بیش از حد جذاب به نظر می رسد.

(مرد راکتی) Rocketman

نمره منتقدان: 69 از 100

التون جان، خواننده و نوازنده و البته آهنگ ساز انگلیسی، شهرت بسیاری دارد. این شهرت در نهایت باعث شد در سال 2019 فیلمی براساس زندگی شخصی و هنری او ساخته گردد. بنابراین با یک درام موزیکال روبرو هستیم که برای توصیف زندگی التون جان، از اتمسفری رنگارنگ و جذاب استفاده می نماید. فرصت مناسبی فراهم شده تا با زندگی یکی از شناخته شده ترین نوازندگان انگلیسی آشنا شوید. کسی چه می داند، شاید پس از انتها فیلم شما هم طرفدار واقعی التون جان بودید.

(زنان کوچک) Little Women

نمره منتقدان: 91 از 100

رمان زنان کوچک نوشته لوییزا می الکات یکی از جذاب ترین آثار ادبیات کلاسیک لقب می گیرد که بارها فیلم ها و سریال های متعددی از آن ساخته شده است. جدیدترین فیلمی که براساس آن ساخته شده، بازیگران مطرحی مانند اما واتسون، مریل استریپ و تیموتی شالامه را به کار گرفته تا یکی از مدرن ترین اقتباس ها از این رمان جذاب باشد. داستان فیلم درباره چهار خواهر است که باید با چالش ها و مسائل زندگی روبرو شوند.

(مرد ایرلندی) The Irishman

نمره منتقدان: 94 از 100

فیلم های گانگستری یکی از جذاب ترین انواع فیلم های درام هستند. چراکه با تلفیق یک داستان بی نظیر و مجموعه ای از صحنه های اکشن فراموش نشدنی، به خاطره ای به یادماندنی تبدیل می شوند. مارتین اسکورسیزی، کارگردان بی نظیر فیلم های گانگستری، در جدیدترین و یکی از طولانی ترین فیلم های سینمایی اش به دنیای خلافکارها بازگشته است. او با یاری مجموعه ای از اسطوره های دنیای سینما داستان یک همکاری مجرمانه را روایت می نماید. آل پاچینو، رابرت دنیرو و جو پشی سه بازیگر اصلی مرد ایرلندی برای طرفداران سینما یادآور فیلم های درخشان بسیاری هستند.

(داستان ازدواج) Marriage Story

نمره منتقدان: 93 از 100

یکی از بهترین فیلم های درام سال، داستانی پرکشش و پیچیده دارد. داستان ازدواج همانطور که نامش را یدک می کشد، نگاهی دقیق به ماجراهای یک ازدواج می اندازد. رابطه ای که از آشنایی تا عشق بازی و جدایی اش در میان دیالوگ های پرمعنی فیلم توصیف می گردد و عجله ای برای اقناع تماشاگرش ندارد. اگر به داستان یک زندگی علاقه دارید، داستان ازدواج را از قلم نیاندازید.

(جوجو خرگوشه) Jojo Rabbit

نمره منتقدان: 80 از 100

داستان درگیری نازی ها و یهودی ها همواره یکی از موضوعات موردعلاقه کارگردانان است. در شرایطی که به نظر می رسید جوجو خرگوشه یک روایت تکراری و فاقد خلاقیت باشد، اما فیلم ثابت کرد حرف های جالبی دارد. داستان جوجو خرگوشه درباره پسرکی ساده و مهربان است که تحت تاثیر تبلیغات حکومتی آلمان نازی، عاشق هیتلر شده است. اما تصور از او هیتلر، به انسانی خیالی در ذهنش محدود می گردد. این درام جذاب و دوست داشتنی زوال حکومت هیتلر را با نمکی ترین حالت ممکن به تصویر می کشد. اگر دوست دارید از یک فیلم سینمایی درس های تاریخی را در میان شوخی های جالبش بیاموزید، جوجو خرگوشه یک انتخاب منطقی است.

(انگل) Parasite

نمره منتقدان: 99 از 100

تقریبا غیرممکن است که طرفدار سینما باشید و نام انگل را نشنیده باشید. نخستین فیلم سینمای کره جنوبی که نه تنها جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار را برنده شد بلکه سه جایزه دیگر این مراسم را هم از آن خود کرد. پس با فیلمی پیچیده، درگیرنماینده و تامل برانگیز روبرو هستیم که منتقدان سینما هم آن را دوست دارند. داستان فیلم درباره خانواده ای فقیر است که راه مناسبی برای کسب درآمد پیدا می نمایند اما حوادثی رخ می دهد که زندگی آن ها را برای همواره ویران می نماید.

(جوکر) Joker

نمره منتقدان: 68 از 100

آرتور فلک یک کمدین ساده است که بیماری های روانی متعددی دارد. او گاهی از خنده های بدون اختیارش فرصت نفس کشیدن ندارد و گاهی هم از بغض درون گلویش به دیوانگی می رسد. آرتور هرگز توسط اطرافیانش پذیرفته نمی گردد. او که از این زندگی ناامیدانه خسته شده، تصمیم می گیرد همه باورهایش را کنار بگذارد و با نفرتی باورنکردنی در برابر قوانین ظالمانه جامعه اش قرار بگیرد. اگرچه این فیلم براساس رمان های مصور ساخته شده اما تفاوت های بسیاری با بیشتر فیلم های کتاب های مصور دارد.

(فانوس دریایی) The Lighthouse

نمره منتقدان: 90 از 100

زندگی و کارکردن در فانوس های دریایی، شبیه به نقاشی ها نیست. برای پی بردن به این حقیقت ترسناک کافی است فیلم فانوس دریایی را تماشا کنید. یک درام ترسناک که از روانشناسی در سینما یاری می گیرد تا تماشاگرش را هم گام با شخصیت هایش دچار پریشانی کند. داستان مهیب فیلم با تصاویر سیاه و سفیدی که دارد، ممکن است هرگز از ذهن مخاطب هایش پاک نگردد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: asemanfars.ir شناسه مطلب: 1361

به "بهترین فیلم&zwnjهای درام سال را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم&zwnjهای درام سال را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید